От Чипи ядки прогнозират 30 % ръст при продажбите на ядки за празниците въпреки кризата, съобщиха от компанията за Profit.bg.

Българинът е традиционалист и затова на постната празнична трапеза задължително присъстват и ядки. Те успешно заместват месото и млечните продукти, защото са много богати на белтъчини, коментират от дружеството.

Въпреки че у нас най-много се консумират фъстъци и слънчоглед, по Коледа хората са склонни да похарчат повече и за по-скъпи ядки като бадеми, лешници и кашу, информират от Чипи.

По данни на компанията ядките са най-бързо развиващата се категория в снакс сегмента. В последните три години пазарният им дял расте с около 30% на година, а преди това с около 10%.

Според проучване на GfК, поръчано от дружеството, 80.1% от българите консумират ядки поне веднъж седмично. Кашуто, бадемите и лешниците се свързват с по-високо качество на живот и се смятат за отлично мезе на силните спиртни напитки. За бирата най-предпочитани са фъстъците, показва изследването. Най-много ядки (28.7%) се похапват с партньора. Любимото място за консумацията им е вкъщи (57.2%) или на улицата (11%).

Интерснак България е част от Intersnack Group of сompanies. Групата присъства в 20 държави и има над 6 000 служители в цял свят, както и 18 собствени фабрики. Всеки ден на европейския пазар се продават 2.6 млн. опаковки на продукти, произведени от групата.

Годишно в корпорацията се обработват над 150 хил. т. ядки (1/3 от общия европейски пазар), доставени от най-големите плантации в Америка, Австралия и Азия.