Родните фирми с най-добра социална политика бяха обявени снощи на церемонията по връчването на шестите Годишни награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ). Наградите имат за цел да оценят постиженията на компаниите в корпоративната социална отговорност и да насърчават мениджърите да подемат социално насочени проекти.

Петима са победителите от общо 60 социално-отговорни проекта, разпределени в пет категории - инвеститор в знанието, в обществото, в екологията, в човешкия капитал и условията на труд, както и маркетинг, свързан с кауза. Раздадоха се още три специални награди, сред които за първи път отличие за социална отговорност и на малкия или средния бизнес.

"Надяваме се, че от догодина ще имаме още повече кандидат-участници, защото съзнаваме, че не само големите международни компании трябва да имат богати програми, а истинската промяна ще дойде, когато много фирми правят малки стъпки, тогава всички ще усетим разликата", заяви Мария Шишкова, председател на БФБЛ.

В категорията "Инвеститор в обществото" беше отличена ЕлЕлПи София за проекта "Лятното театрално училище" за децата от домовете за социални грижи в Смолян и Девин. Второ и трето място в тази категория взеха "Асарел Медет" с проекта си "Подкрепа за родния край" и "Майкрософт"-България с проекта си "Децата безопасно в интернет".

Пощенска банка поведе в категорията "Инвеститор в околната среда" с проекта си "Кристално чисто Панчарево". Призът отваря вратата и към Бизнес наградите за околна среда на Европейската комисия през 2010 г. в Брюксел.

В същата категория бяха отличени "Кумерио" (второ място) за проекта си "С грижа за въздуха", който включва изграждането на високотехнологична пречиствателна инсталация и ТНТ (трето място) за инициативата си за въвеждането на електронно фактуриране, намаляващо количеството използвана хартия.

М-Тел спечели първа награда в категорията "Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд" с програматa си за обективно и справедливо заплащане, професионално развитие, удовлетвореност и ангажираност на служителите.

Подгласници в тази категория бяха Е.ОН България за тренировъчната програма "Работа под напрежение по метода на изолираната ръкавица" и "Радисън САС Гранд Хотел" за програмата "Да - аз мога". Двете компании си тръгнаха съответно с втора и трета награда.

В категорията "Инвеститор в знанието" победител е "ТехноЛогика" за програмата "Инженерното образование - солидно и работещо". Второ и трето място в тази категория бяха връчени на "Оргахим" за проекта "Нов шанс за достоен живот, лична и професионална реализация" и "Еврофутбол" за програмата "Готови за успех".

Голямата награда в категорията "Маркетинг, свързан с кауза" спечели "Екопак" с инициативата "Бъди модерен - събирай разделно". "Ейвън Козметикс" бе отличена с второ място за "От любов към живота" - кампания срещу рак на гърдата. Трето място бе отсъдено на "Екопак" за кампанията за безопасно движение "Обади се като стигнеш".

Източник: bTV