Първите два хипермаркета за бързооборотни стоки на Меркатор България ще отворят врати в Стара Загора и Варна до края на годината. Това заяви Йордан Терзийски, управител на Меркатор България, на специална пресконференция, на която бяха представени плановете на компанията за навлизане на българския пазар. Дружеството е част от словенската верига Меркатор Груп.

Първи предстои да бъде открит магазинът в Стара Загора и това ще се случи през септември. След месец и половина врати ще отвори и обектът във Варна. Той ще се помещава във Varna Tower.

Компанията планира достигането на пет хипермаркета до края на 2010 г., а през 2012 г. бройката им да нарасне между седем и девет, посочи още Йордан Терзийски. „Разбира се това са планове, които могат да претърпят развитие", уточни той. При развитието на търговската си верига от дружеството ще разчитат изцяло на наети площи.

През следващите години предстои откриване на магазини от веригата още в градовете Бургас, София, Русе и други регионални и общински центрове, допълни Терзийски.

От дружеството ще се стремят да постигнат 3% пазарен дял в сегмента до края на 2012 г. Той уточни, че постигането на плановете за навлизане в България и заложените цели се предвижда да се реализират изцяло чрез органичен растеж.

Инвестицията, която ще направят от Меркатор до 2010 г. в страната ще възлиза на 40 млн. евро, а до 2012 г. сумата ще нарасне до 80 млн. евро. Освен с откриването на магазини, от компанията разглеждат и възможността за изграждане на логистичен център, посочи Сузана Никифорова, помощник прокурист и отговарящ за търговската дейност и маркетинг в Меркатор България.

До момента са наети служителите на ключови и поддържащи позиции в офис София, като екипът се състои от 18 души, коментира Даниела Пирьова, директор „Човешки ресурси". По нейна информация в първите два хипермаркета ще се наемат 110 служители, а до края на 2010 г. бройката ще нарасне на около 800 заети.

Сузана Никифорова заяви, че в хипермаркета ще се предлагат над 20 хил. асортимента от високия, среден и нисък ценови диапазон. Веригата ще предлага и собствена марка продукти.

„Основна политика на Меркатор е да дава шанс на местните производители не само да реализират продукцията си на българския пазар, но и на тези, на които групата присъства", заяви Йордан Терзийски.

А другите пазари са словенският, сръбският, хърватският, тези в Черна гора и Босна и Херцеговина. По последна информация пазарният дял на веригата в тези страни е следният - Словения (36%), Сърбия (8%), Хърватия (6%), Черна гора (4%) и Босна и Херцеговина (2%).

До 2012 г. от дружеството планират завоюване на следния пазарен дял в посочените държави - Словения (35%), Хърватия (15%), Сърбия (15%), Македония (5%), Босна и Херцеговина (10%), Черна гора (10%) и както вече стана на въпрос България (3%), а през 2010 г. той да бъде 1%.

Освен навлизане на пазара в България, от компанията планират през следващите години инвазия към Албания, Македония и Косово.

Приходите на групата за първото тримесечие на годината възлизат на 618 млн. евро. Отчетеният брутен паричен поток за периода е 51 млн. евро, като прогнозата за края на годината е той да достигне 200 млн. евро. Очакваната нетна печалбата за 2009 г. е 30 млн. евро.

Във веригите на Меркатор са заети 21 548 служители, групата разполага с 1 429 локации в региона, на 1 млн. кв. м разгърната застроена площ.

Сн.: Йордан Терзийски, управител на Меркатор България, Сузана Никифорова, ръководител "Търговската дейност и маркетинг" и Даниела Пирьова, директор "Човешки ресурси" в компанията (от ляво на дясно)