Печалбата на Корадо - България с ръст от 75%

2435
Печалбата на Корадо - България с ръст от 75%

Българският производител на радиатори „КОРАДО-България“ АД в гр. Стражица успя да постигне увеличение на печалбата на годишна база от 75.6% - от 855 хил. лв. на 1.502 млн. лв. 

Рекорден е ръстът в производството и продажбите през юни, които са най-високи в близо 20-годишната история на „КОРАДО-България“ АД. Произведени са над 50 000 стоманени отоплителни тела - панелни радиатори и тръбни радиатори за баня.

За полугодието увеличението на продажбите на годишна база е с над 12% - 194 000 броя. Принос за тези резултати има стартиралата през април нова високотехнологична поточна линия за тръбни радиатори за баня.

Силните резултати на „КОРАДО-България“ АД, собственост на големия чешки производител КОРАДО Груп, който се стреми постепенно да заеме водещо място в производството на вентилационна техника, се развиват на фона на динамична и нелесна за овладяване икономическа и финансова среда. Нещо повече, силното нарастване на печалбата бе постигнато при значително по-високи цени на стоманата.

На 10 февруари 2016 г. Европейската комисия наложи временно ставки на антидъмпинговите мита за внос на студено валцувана стомана -16% за вноса от Китай и 26.2% за вноса от Русия. През юли 2016 г. Европейската комисия обяви окончателните антидъмпингови мита върху вноса на студено валцувана стомана, които са 19.8 - 22.1% за внос от Китай и 18.7 - 36.1% за внос от Русия.

Официалното съобщение на Европейската комисия се очаква да бъде публикувано в средата на август 2016 г. и тези антидъмпингови мерки ще влязат в сила със задна дата. В резултат, цената на стоманата в Европейския съюз, необходима на групата КОРАДО за неговото производство, ще се повиши с около 40%.

До голяма степен това ще доведе до по-големи общи производствени разходи с около 24%. (За сведение, средното тегло на един радиатор е около 30 кг.) Компанията планира да компенсира това увеличение чрез нарастване на продажбите и развитие на своята клиентска база.

Новите цени на стоманата на европейския пазар решително повлияха на плановете за реализиране на третия етап от инвестиционната програма в „КОРАДО-България“ АД. Ако допреди няколко месеца сериозно се обсъждаха различни варианти във връзка с изграждането на бояджийски цех в завода в гр. Стражица, включително и за значителна като обем инвестиция, сега ръководството на компанията стигна до заключението, че един скъп цех ще затрудни дружеството чрез ненужно увеличаване на разходите.

Вместо това намерението е само една малка част да бъде инвестирана в разработването на групов бояджийски  и опаковъчен център. Това би гарантирало на „КОРАДО-България“ АД свободен достъп до капацитета за боядисване и опаковане на продуктите в рамките на групата срещу много по-малко разходи за произведен радиатор.

Междувременно бе взето решение да се ускори проекта за саниране и повишаване на енергийната ефективност на завода в гр. Стражица, което би било от полза и за неговите акционери.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg