Софарма АД приключи 2010 г. с нетна печалба в размер на 40.657 млн. лв., което е с 21% повече в сравнение с 2009 г.. става ясно от отчета на компанията, публикуван на X3News.com.

През изминалата година компанията е изнесла продукция в 36 страни, като продажбите в Русия и България заемат съответно 39 и 30 на сто от постъпленията, тези в Украйна - 15% и за други страни - 16 на сто.

Продуктите с най-голямо увеличение като продажби се заемат от Темпалгин, Карсил, Седал М, Индометацин, Цинаризин, Бусколизин, Метилпредницилон, Нивалин, Трибестан, Витамин В комплекс и др.

Продажбите на компанията на вътрешния пазар формират 30 на сто от приходите от продажби, възлизащи на 209 млн. лв. Останалите 70%, или 145.7 млн. лв. са реализирани от продажби на продукция в чужбина.

Софарма заема 6% от общия обем на българския аптечен пазар. Позициите на основните конкуренти на дружеството на територията на страната са както следва: Actavis - с дял 8%, Glaxosmithkline - 6%, Roch - 6%, Sanofi-Aventis-Zentiva - 6%, Roche-6%, Servier - 5%, Novartis - 5 %, Bayer - 4%, Menarini - 3%, Pfizer - 3%, Astra Zeneca -3%, Thaikapharma - 2%, Gedeon Richter - 2%, KRKA - 2% и др.

Разходите за дейността през 2010 г. се увеличават с 12% спрямо 2009 г., до 182 млн. лв. следствие от увеличение на производството и продажбите за отчетния период.

Днес акциите на компанията се търгуваха на нива от 3.89 до 3.91 лв. за брой.