Средната възраст на купувачите на нови автомобили в Германия нарасна от януари до юли с почти половин година, до 50.8 години. Всеки десет собственик на нов Mercedes, Jaguar или BMW вече е прехвърлил границата от 70 години. Според данните на учените от германския център за автомобилни изследвания към университета Дуисбург - Есен, статистиката нагледно демонстрира застаряването на германското общество, пише РБКdaily.

По-възрастните германци са големи фенове на такива скъпи марки като Jaguar и Mercedes. Средната възраст на купувачите на Jaguar към полугодието е 56.5 години, а на Mercedes - 56.1 години.

Купувачите на по-евтините марки автомобили, като Opel и Volkswagen са също над 50 години. Сред достъпните за масовия потребител автомобили, на по-млада аудитория се радва чуждият Ford. Купувачите на американската марка са средно на 48 години. Най-млади се оказаха почитателите на Mini - средната възраст достига 44.7 години.

За разлика от възрастното население, младите рядко дават пари за ново четириколесно средство за предвижване. Едва един на всеки пети жител на Германия под 40 години е решил тази година да си купи автомобил. Преди четири години младите купувачи бяха 23.3%.

Данните на проучването сочат, че типичният купувач на нови автомобили в Германия остарява с всяка година. Това е обвързано главно със застаряването на германското общество. „Германският автомобилен пазар е отражение на обществото ни. Германия остарява," посочи автомобилният експерт към изследователския център Фердинанд Дуденхофер.

Поради демографските процеси производителите трябва да се съобразяват с нуждите на по-възрастни клиенти, за които е особено важна сигурността, разходът на гориво и екологичността на автомобила. „Колкото повече хората остаряват, толкова повече се нуждаят от сигурност, стават и още по-взискателни към отговорността пред бъдещите поколения," отбеляза Дуденхофер.