Пивоварите са осигурили 1 млрд. евро за социални проекти

900
Пивоварите са осигурили 1 млрд. евро за социални проекти

Вчера в Малта започна годишната среща на Пивоварите на Европа. В първия ден на форума бе представено проучване за приноса на пивоварната общност в Европейския съюз в реализирането на 8 000 проекта за спонсорство и обществено-полезни прояви. Общата стойност през последните пет години на подкрепените от европейските производители на бира инициативи възлиза на почти 1 млрд. евро, според актуално изследване на Спонсоршип айдиас (Sponsorship Ideas) и Европейската асоциация за спонсорства, съобщиха от Съюза на пивоварите в Република България.

„В момент на политика на рестрикция на публичния бюджет заради икономическата криза, обществено-полезните събития имат нужда от подкрепа от частния сектор повече от всякога, включително и от производителите на бира, които винаги са имали съществена социална, културна и икономическа роля в Европа през вековете", убеден е Пиер-Оливър Бержерон - главен секретар на организацията Пивоварите на Европа, която представлява 3 300 пивоварни на Стария континент.

Редица обществено-полезни дейности, свързани със спорта, изкуствата, културата, благотворителността зависят от партньорството на европейските пивопроизводители. Въпреки, че в медиите доминира информацията за мащабни спортни инициативи, те представляват само 12% от всички проекти. 62% от събитията, реализирани с подкрепата на производителите на бира, се осъществяват на локално и регионално ниво, уточнява първото по рода си проучване на Sponsorship Ideas.

Статистиката показва, че 928 079 225 евро са вложени за последните пет години в разнообразни дейности в сферата на изкуствата, културата, нововъведенията, науката и спорта. Паралелно с това пивоварните компании организират и кампании срещу шофирането след употреба на алкохол, както и проекти за превенция на злоупотребата с алкохол в защита на обществения интерес.

Проучването показва, че в 36% от случаите социалната ангажираност на производителите на бира е насочена в подкрепа на местни инициативи, а в 48% - на регионални. Този принос се разбира добре от съответните общности и 89% от хората високо го оценяват. Едва 11% от обществото мисли, че за дадено събитие може лесно да се замени спонсорството от пивоварните и то да се осъществи с друг спомоществовател.

Българските пивопроизводители също имат съществен принос за реализирането на редица обществено-значими проекти в различни сфери, като за последните две години в страната са реализирани над 100 инициативи с тяхна подкрепа.

Пивоварите на Европа е представителната организация на производителите на бира в Европа. Съюзът на пивоварите в България е член на организацията от 2008 г. Като плащат над 51 милиарда евро под формата на данъци към европейските правителства, и осигуряват работа за 2.1 милиона пряко и непряко ангажирани хора, секторът на пивопроизводството оказва съществен принос за развитието и поддържането на европейската икономика, се казва в съобщението.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Едно от най-добрите депозитни предложение за парите ви

Депозитът „Всичко е точно“ е специално за вас