Преглед на автомобилния бизнес на Еврохолд

1110
Преглед на автомобилния бизнес на Еврохолд

Автомобилният бизнес е третото направление, към което Еврохолд България насочва усилията си. Структурата, която отговаря за развитието на този бизнес е Авто Юнион Груп.

Авто Юнион Груп се създаде в резултат на сливането на Еврохолд Аутомотив Груп и Авто Юнион. Компанията предлага за продажба 11 автомобилни и 3 мотоциклетни марки. Тя е и ексклузивен вносител на масла "Castrol" и "BP". Дружеството развива и дейност по отдаване на автомобили под наем, като франчайзер на Avis и Budget.

Делът на автомобилния бизнес в приходите на Еврохолд (към 30 юни 2009 г.) е 31.8%, или 61 млн. лв.

Броят продадени автомобили към 31 август е 2 005. Пазарният дял за първите 8 месеца на 2009 г. е 10.8%, сочат данните на холдинга.

Авто Юнион Груп предлага за продажба автомобили със следните марки - Renault & Nissan & Dacia, Opel & Chevrolet, Mazda, SAAB, Fiat & Lancia, Maserati, Alfa Romeo, Piaggio & Vespa & Gilera.

От Еврохолд споменават и за сделки в напреднал стадий, които могат да направят холдинга водещ в автомобилния бизнес и в Румъния, и в Македония.

За автомобилния дилър в Румъния се знае, че има продажби за 2008 г. в размер на 44 млн. евро. Броят на продадените автомобили е 3 800, а сред активите му са офис сграда и автосервиз.

Продажбите за 2008 г. на автомобилния дилър в Македония възлизат на 12 млн. евро, а пласираните автомобили са 1 000. В активите на компанията попадат офис сграда и автосервиз.

От публичната компания се позовават на изследване на сп. Autobild. Става ясно, че през последните 8 години има драстично увеличение на продажбите през мулти-бранд дилъри, за сметка на традиционните продавачи на една марка. В резултат се прогнозира делът им през 2015 да достигне над 48%, като основни конкуренти вече са самите производители на автомобили.

Според изнесените данни за каналите на дистрибуция на автомобили в Германия се вижда, че за периода от 2000 - 2008 г. директните продажби от производител растат от 10.4% до 32.7%. От 21.6% на 43.0% растат продажбите на мулти - бранд дилърите. Всички тези ръстове са за сметка на моно-бранд дилърите. Прогнозата за 2015 г. 35% за директни продажби от производител и 48.3% за мулти-бранд дилърите.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 731.570 0.31%
  • BGREIT 117.510 0.39%
  • BGTR30 564.910 0.20%
  • BGBX40 138.680 0.15%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1711 1.1711
  • GBP/USD 1.2866 1.2867
  • USD/JPY 110.7670 110.7790
  • USD/CHF 0.9751 0.9752
  • USD/CAD 1.2722 1.2724
  • AUD/USD 0.7854 0.7855
  • USD/BGN 1.6707 1.6710
Ask Bid
  • DOW JONES 22006.67 22010.67
  • S&P500 2465.80 2466.30
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5188.00 5190.49
  • DAX 12277.82 12279.82
  • FTSE 100 7428.68 7430.18
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1270.56 1271.06
  • СРЕБРО 16.69 16.72

Видео