Най-голямата компания за търговия на дребно в Германия Metro AG, обяви, че приходите й за четвъртото тримесечие на 2009 г. са намалели с 3.4%, след като източоноевропейските клиенти са ограничили разходите си, а валутите в региона се обезцениха, информира Bloomberg.

Продажбите на компанията за четвъртото тримесечие падат до 19.4 млрд. евро в сравнение с 20.1 млрд. евро година по-рано, се казва днес в изявление на базираната в Дюселдорф компания.

През 2008 г. Metro измества Tesco Plc от третото място в класацията на най-големите вериги за търговия на дребно, по данни на Deloitte Touche Tohmatsu.

Компанията генерира около една четвърт от приходите си от Източна Европа, където разполага с магазини в 12 държави. Продажбите в региона падат с 13% до 4.6 млрд. евро поради обезценяване на валутите.

"През 2010 г. очакваме макроикономическите условия да останат предизвикателни," казва главният изпълнителен директор на компанията Екхард Кордес. Metro ще увеличи инвестиционните си разходи до 1.9 млрд. евро през тази година, в сравнение с 1.6 млрд. евро през миналата.

Продажбите падат с 0.7% в Германия, нарастват с 1.1% в останалата част на Западна Европа и се понижават с 8% в региона Азия/Африка. Продажбите в Източна Европа падат с 1.5%, ако бъдат взети предвид колебанията на валутите.

Приходите на подразделението Cash & Carry, което е най-голямото на Metro, се понижават с 8.7% за четвъртото тримесечие.

Metro е отворила 16 магазина през миналата година и е имала общо 2 127 магазина към 31 декември.

Акциите на компанията поскъпнаха с 81 цента, или 2%, до 41.26 евро за брой във Франкфурт вчера. Книжата са се оскъпили с 45% през последната година.