Amazon съобщи, че високите разходи за складове и създаване на видеа ще се отразят негативно на печалбите през четвъртото тримесечие. Това разочарова инвеститорите, които са разтверожени от резултатите на гиганта в електронната търговия, а цената на акциите му намаля с 6%, съобщава Reuters.

Amazon се стреми да доставя пакети възможно най-бързо, изграждайки собствена система за доставки. Тя инвестира стабилно в САЩ, а също така влага средства на чуждестранни пазари и изгражда бизнес с електроника и видеа.

Базираната в Сиатъл компания прогнозира, че оперативната й ппечалба през четвъртото тримесечие ще бъдат около 1.25 млрд. долара. Amazon, която е известна отдавна с разходите и загубите си, започна по-последователно да регистрира печалба в последно време благодарение отчасти на облачните си услуги.

В приключилото наскоро трето тримесечие бизнесът с облачни услуги на Amazon повиши продажбите с 55% спрямо една година по-рано. Но инвеститорите се притесняват от растящите разходи по продажбите на дребно на компанията.

В очакване на повече купувачи в сезона на празниците, Amazon отвори 18 склада през третото тримесечие и още пет в първите седмици на октомври. Компанията увеличи служителите си с 38% през третото тримесечие. Освен това тя удвои разходите си по създаването и продажбата на филми и телевизионни шоу програми през втората половина на 2016 г.

Тя се надява повече хора да се абонират за услугата й Prime, за да гледат видеата, а това в замяна може да ги накара за купуват повече стоки от Amazon, за да извлекат полза от абонамента си за 99 долара годишно.

Печалбата на Amazon се утрои през третото тримесечие до 252 милиона долара, или 52 цента на акция, което бележи шесто поредно тримесечие на печалба за компанията. Анализаторите обаче очакваха резултат от 78 цента на.

Amazon прогнозира, че нетните й продажби ще се увеличат с 27% през настоящото тримесечие, до 45.5 млрд. долара.

Снимка: Wikipedia.org