Документите на Сдружение С.М.С. (Италия) - Трейс (България) - СК 13 (България) са едни от трите за участие в тръжна процедура за избор на изпълнител на проекта „Реконструкция и електрификация на железопътната линия Свиленград - турска граница", съобщиха от НКЖИ за Profit.bg.

Документи за участие в конкурса подадоха още ОХЛ ЖС (Чехия) и Терна (Гърция).

Фирмата, която бъде избрана, ще трябва да проектира и изгради ново трасе на железопътната линия Свиленград - турска граница, което ще позволява развиване на скорости за движение на влаковете до 160-200 км/ч. Освен това поръчката за процедурата включва електрификация и обвързване със системите на железопътната мрежа на Република Турция.

Съгласно процедурата, ценовите предложения ще бъдат отворени след приключване на техническата оценка на офертите, което трябва да стане до 22 май 2009 г.

Отсечката Свиленград - турска граница е част от проекта „Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив - Свиленград", който е ключов не само за България, но и за целия Европейски съюз, защото ще осъществява основната железопътна връзка между Европа и Азия. Изграждането на тази част от линията се финансира от Оперативна програма „Транспорт" и е с индикативен бюджет от 35 млн. евро.

Освен това Европейският фонд за регионално развитие предвижда да отпусне 28 млн. евро безвъзмездната финансова помощ.

Общата стойност на проекта „Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив - Свиленград", е 340 млн. евро. От тях 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от ИСПА, 150 млн. евро са кредит от Европейската инвестиционна банка и 37 млн. евро са осигурени от държавния бюджет на България.