Сирма Бизнес Консултинг разработи чатбот за банкови услуги

1758
Сирма Бизнес Консултинг разработи чатбот за банкови услуги

Компанията за банкови и финансови технологии „Сирма Бизнес Консултинг“ АД (СирмаБК) разработи чатбот (chatbot) за банкови услуги. Той представлява интелигентна програма, която може да комуникира с клиентите на банките чрез стандартните онлайн канали за съобщения (Skype, Facebook, Viber и др.), предоставяйки им лесен достъп до информация и услуги.

Голямото предимство на решението, разработено от СирмаБК, е, че не се ограничава до определен чат канал и покрива всички широко познати канали, използвани от потребителите. В своята стратегия компанията предвижда да интегрира работата на WitBank с голяма част от разработените от нея продукти, като SCARDS (система за управление на карти) и WeBank (система за многоканални услуги за крайни клиенти).

През последните месеци чатботовете навлизат изключително бързо в банковата сфера и все повече банки - от Америка до Азия, въвеждат такива приложения. Очакванията са много скоро те да автоматизират голяма част от ежедневните задачи в този сегмент.

За клиентите на банките това означава, че ще могат да извършват плащания или други банкови услуги много по-лесно и удобно, чрез обикновена комуникация в предпочитания от тях онлайн канал, с който са свикнали. Без да се налага да отварят съответната платформа за онлайн банкиране. Достъпът, разбира се, ще се осъществява след съответната оторизация и е напълно защитен.

„Чатботът, или WitBank, представлява един алтернативен начин за комуникация с клиентите, който предоставя на всички финансови институции много нови възможности. Той е интерактивен, автоматизиран и защитен, и може значително да оптимизира работата на отделите по поддръжка, както и да подобри клиентското обслужване.

Ботът се самообучава и може да изпълнява команди, дадени на разговорен език. В допълнение, включва възможност клиентите да му поставят рейтинг и да изразяват “емоция” чрез емотикони, както и редица други функционалности“, посочва Цветомир Досков, изпълнителен директор на „Сирма Бизнес Консултинг“.

Сред предимствата на WitBank са многоплатформеност (достъпен е за всички актуални операционни системи и размери на екрана), лесна и бърза употреба и не е необходимо клиентът да инсталира отделно приложение или да ползва определен потребителски интерфейс. Внедряването и интеграцията му са достъпни, като амбицията на компанията е в близко бъдеще да предоставя решението като стандартна функционалност за своите продукти.

В момента новият чатбот се тества и в началото на 2017 г. се очаква да заработи при първия клиент на СирмаБК. Компанията планира да го предлага на банки и други организации - както в България, така и в чужбина, под формата на white label, брандирано от тях.

„Сирма Бизнес Консултинг“ АД е част от „Сирма Груп Холдинг“ АД, която наскоро успешно приключи кампанията си за първоначално публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса (БФБ-София).

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 670.280 0.00%
  • BGREIT 115.130 0.00%
  • BGTR30 546.660 0.00%
  • BGBX40 131.310 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1795 1.1795
  • GBP/USD 1.3254 1.3256
  • USD/JPY 112.1330 112.1450
  • USD/CHF 0.9751 0.9753
  • USD/CAD 1.2513 1.2515
  • AUD/USD 0.7856 0.7857
  • USD/BGN 1.6580 1.6583
Ask Bid
  • DOW JONES 22958.73 22962.73
  • S&P500 2557.34 2557.84
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5362.66 5364.66
  • DAX 13005.39 13007.39
  • FTSE 100 7535.42 7536.92
  • ПЕТРОЛ 52.11 52.18
  • ЗЛАТО 1295.54 1296.04
  • СРЕБРО 17.24 17.26

Видео