Системата за транспорт „хиперлуп“, предствена от Елън Мъск, е последното сериозно начинание, на което залага успешният предприемач.

Стартъпът Hyperloop Transportation Technologies планира скоро да проведе тестове на новия начин за транспорт.

Предвид на факта, че всяка миля от тестовия полигон струва десетки милиони долари, от компанията са намерили хитър и ефективен начин да пестят разходи – не плащат на служителите си. Включително и на изпълнителния й директор Дък Алборн.

Вместо това работещите за компанията работят минимум 10 часа на седмица в извънработно за основната си работа време. Разбира се, те ще бъдат компенсирани на по-късен етап с дял от компанията, когато тя се листне на борсата.

Въз основа на този приет модел, компанията разполага с персонал от над 400 души, както и няколко индустриални партньора.

Макар и нетрадиционна, политиката на наемане на персонал на частната компания е успяла да привлече някои от най-талантливите специалисти в тази сфера, които могат да запазят основната си работа, докато работят по новия проект.

„Работим с почти всички, които проявяват интерес и искат да се присъединят към екипа ни“, коментира изпълнителният директор на HTT Алборн. „Разполагаме от невероятен екип с изключителен опит зад гърба си - от психолози до адвокати, включително и хора, работили по всъдехода, изпратен на Марс. Най-вероятно компанията ни е най-големият стартъп в света в момента“, допълва още изпълнителният директор.

По-рано през тази година HTT подсигури земя, на която да бъде направена тестова писта с дължина от 5 мили в Калифорния. Тя се очаква да проведе тестове през следващата година и да стане публична през 2018 г.