Строителството на Лот 4 на Тракия изпреварва графика

886
Строителството на Лот 4 на Тракия изпреварва графика

Строителството на Лот 4 на АМ „Тракия" се изпълнява по график, а някои от дейностите дори са извършени предсрочно, установи проверката на премиера Бойко Борисов. Той е по-взискателен към българските строители, защото е обявил негласно съревнование между строителните фирми от трите участъка на магистралата, информира БНТ.

„Тука сме заложили честа на пагона малко с българските компании, така че...", каза премиерът по време на инспекцията.

Иван Иванов, от Холдинг Пътища отговори на казаното по-горе по следния начин: „Разбираме вашия ангажимент. Ангажиментът, който сме поели към вас, ще го изпълним".

Строителите на четвъртия ЛОТ - Сдружение Тракия IV, в което влизат Холдинг Пътища (водещ партньор), Пътностроителна техника, Видапътстрой, Бургаспътстрой, Пътинженеринг М, Галчев инженеринг груп, Пътинженерингстрой - Т, дружеството АБ, както и Мостстрой (при които има процедура по обявяването им в несъстоятелност), обявиха, че за два месеца са изпълнили работа, колкото за четири.

Министър-председателят изрази задоволство, че вече целия участък от Нова Загора до Карнобат може да се преминава с автомобил. Той отново припомни обещаните графици още в началото на лятото на 2012 г. почиващите да отидат на море по Лот 2 и 3, а да се върнат по Лот 4 в края на лятото. Бойко Борисов обяви новината, че Европейската комисия е разрешела да се включат в нейното финансиране и четирите лота, както и Кресненското дефиле.

Строителите на Лот 4 увериха премиера, че заблатените места няма да оскъпят строителството на участъка от Ямбол до Карнобат и въпреки проблемите те ще се справят в срок.

Да припомним, че имената на свързаните с Васил Божков две публични компании Мостстрой и Холдинг Пътища нашумяха тази есен. Поводът при Мостстрой бе новината за подадените молби за обявяване на групата в несъстоятелност. Причината Холдинг Пътища да попадне в центъра на събитията бе отказът на Пътища и магистрали (99% собственост на Холдинг Пътища) от правото си да участва в увеличението на капитала на Пътностроителна техника, Видапъстрой и Пътинженеринг-М.

В резултат на взетото решени, дяловото участие на Пътища и магистрали се промени в трите дъщерни компании, както следва:

Пътностроителна техника АД от 100% на 32.17%;

Видапъстрой АД от 100% на 32.26%;

Пътинженеринг-М АД от 100% на 32.16%.

Както вече стана въпрос Пътностроителна техника, Видапъстрой и Пътинженеринг-М са част от сдружението, което изгражда Лот 4 на АМ „Тракия".

Това провокира проверки на Комисията за финансов надзор, като случаят бе отнесен и към Националната комисия за корпоративно управление.

Една от последните новини около Холдинг Пътища дойде през миналата седмица, когато се разбра, че публичният холдинг е в преговори с ПИБ, УниКредит Булбанк и лизингови компании за преструктуриране на задълженията на групата към тези финансови институции.

Акциите на Холдинг Пътища се търгуват без промяна в стойността си от 0.56 лв. за лот, докато при Мостстрой още няма сключени сделки.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.820 0.00%
  • BGREIT 114.350 0.00%
  • BGTR30 547.120 0.00%
  • BGBX40 130.790 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1773 1.1774
  • GBP/USD 1.3200 1.3201
  • USD/JPY 113.7560 113.7680
  • USD/CHF 0.9842 0.9843
  • USD/CAD 1.2620 1.2621
  • AUD/USD 0.7822 0.7824
  • USD/BGN 1.6612 1.6615
Ask Bid
  • DOW JONES 23328.76 23332.76
  • S&P500 2574.72 2575.22
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5371.33 5373.33
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7517.59 7519.09
  • ПЕТРОЛ 52.09 52.14
  • ЗЛАТО 1276.06 1276.56
  • СРЕБРО 16.98 17.01

Видео