Строителството на Лот 4 на АМ „Тракия" се изпълнява по график, а някои от дейностите дори са извършени предсрочно, установи проверката на премиера Бойко Борисов. Той е по-взискателен към българските строители, защото е обявил негласно съревнование между строителните фирми от трите участъка на магистралата, информира БНТ.

„Тука сме заложили честа на пагона малко с българските компании, така че...", каза премиерът по време на инспекцията.

Иван Иванов, от Холдинг Пътища отговори на казаното по-горе по следния начин: „Разбираме вашия ангажимент. Ангажиментът, който сме поели към вас, ще го изпълним".

Строителите на четвъртия ЛОТ - Сдружение Тракия IV, в което влизат Холдинг Пътища (водещ партньор), Пътностроителна техника, Видапътстрой, Бургаспътстрой, Пътинженеринг М, Галчев инженеринг груп, Пътинженерингстрой - Т, дружеството АБ, както и Мостстрой (при които има процедура по обявяването им в несъстоятелност), обявиха, че за два месеца са изпълнили работа, колкото за четири.

Министър-председателят изрази задоволство, че вече целия участък от Нова Загора до Карнобат може да се преминава с автомобил. Той отново припомни обещаните графици още в началото на лятото на 2012 г. почиващите да отидат на море по Лот 2 и 3, а да се върнат по Лот 4 в края на лятото. Бойко Борисов обяви новината, че Европейската комисия е разрешела да се включат в нейното финансиране и четирите лота, както и Кресненското дефиле.

Строителите на Лот 4 увериха премиера, че заблатените места няма да оскъпят строителството на участъка от Ямбол до Карнобат и въпреки проблемите те ще се справят в срок.

Да припомним, че имената на свързаните с Васил Божков две публични компании Мостстрой и Холдинг Пътища нашумяха тази есен. Поводът при Мостстрой бе новината за подадените молби за обявяване на групата в несъстоятелност. Причината Холдинг Пътища да попадне в центъра на събитията бе отказът на Пътища и магистрали (99% собственост на Холдинг Пътища) от правото си да участва в увеличението на капитала на Пътностроителна техника, Видапъстрой и Пътинженеринг-М.

В резултат на взетото решени, дяловото участие на Пътища и магистрали се промени в трите дъщерни компании, както следва:

Пътностроителна техника АД от 100% на 32.17%;

Видапъстрой АД от 100% на 32.26%;

Пътинженеринг-М АД от 100% на 32.16%.

Както вече стана въпрос Пътностроителна техника, Видапъстрой и Пътинженеринг-М са част от сдружението, което изгражда Лот 4 на АМ „Тракия".

Това провокира проверки на Комисията за финансов надзор, като случаят бе отнесен и към Националната комисия за корпоративно управление.

Една от последните новини около Холдинг Пътища дойде през миналата седмица, когато се разбра, че публичният холдинг е в преговори с ПИБ, УниКредит Булбанк и лизингови компании за преструктуриране на задълженията на групата към тези финансови институции.

Акциите на Холдинг Пътища се търгуват без промяна в стойността си от 0.56 лв. за лот, докато при Мостстрой още няма сключени сделки.