Петчленен състав на Върховния административен съд потвърди решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от юли 2009 г., с което КЗК санкционира Проктър енд Гембъл интернешънъл опърейшънс СА за подвеждаща реклама на новаторска технология за отстраняване на петна и предотвратяване на бъдещото им появяване на препарата Ариел Прозим 7, информират от пресцентъра на надзорния орган.

Производството на КЗК установи, че излъчваната в България реклама не съдържа ясната информация, че е задължително многократно предварително третиране на дадена материя с препарата за постигане на желания ефект.

В решението си Върховният административен съд определя, че премълчаването на съществена информация за продукта е в състояние да подведе потребителя и да пренасочи потребителското търсене, като формира предпочитание към рекламирания продукт за сметка на други.

Съдът набляга на факта, че за да е заблуждаваща една реклама не е задължително наличието на вредоносен резултат. Достатъчно е само да съществува възможност за увреждане интересите на конкурент вследствие на рекламата.

Решението на ВАС е окончателно.

Въз основа на влязлото в сила решение на комисията, на основание чл. 104 от ЗЗК, всички физически и юридически лица, на които са причинени вреди, дори когато нарушението не е било насочено директно срещу тях, имат право да подадат искове за обезщетение по реда на Гражданския процесуален кодекс, посочват от КЗК.