Повечето от 40-те водещи по пазарна капитализация компании в България (75%) поддържат интернет страниците си и на английски език. Това показват резултатите от изследването "Връзки с инвеститорите: изследване, съсредоточено върху интернет страниците на 40-те водещи компании по пазарна капитализация в България".

Заедно с "Изследване на представената на интернет страниците информация за корпоративната социална отговорност на 40-те водещи компании по пазарна капитализация в България" това са първите по рода си проучвания за България, представени днес в Информационния център на ЕС. Те са осъществени от Института за икономическа политика съвместно с програмата "Партньори за финансова стабилност".

Проучването показва, че 77.5 процента от компаниите разполагат с интернет страница на български. 40 процента представят годишен доклад за 2006 г. на български, а 25 процента го публикуват на английски. 22.5 процента от изследваните компании разкриват информация за цените на акциите на българската версия на страницата, докато 15 процента разкриват подобна информация на английската версия.

52.5 процента от компаниите предоставят имената на членовете на УС на български и 33.3 процента от тях предоставят допълнителна информация. 45 процента оповестяват имената на УС на английски.

Общо 52.5 от компаниите представят имената на членовете на НС на български език и една компания разкрива допълнителни данни за тях. 45 процента оповестява имената на членовете на НС на английски.

Второто изследване за корпоративната социална отговорност сочи, че обикновено компаниите представят повече информация за корпоративното управление, отколкото за останалите две категории - екологична и социална политика.