Нашата компания се развива много добре, коментира Яни Драгов, изпълнителен директор на Смарт Органик, по време на панела „Икономиката на България“ в седмото издание на форума Шумът на парите.

Имахме добрия шанс да стартираме в подходящ момент и с подходяща идея – преди 6 години. Това, което посигаме като ръст на приходите, е 100% през последните години. Миналата година отново удвоихме приходите си. До този момент сме реализирали ръст от 70%.

Успяхме да се наложим в Германия, скандинавските държави и Испания. Тъй като тази категория продукти е сравнително нова в Европа, имаме шанса да се наложим в Европа. С малко повече креативност можем да затвърдим позициите си, посочи Драгов.

Roobar е най-познатият ни продукт, но той съставлява само една трета от нашите приходи. Ние сме специалисти в нишови продукти, това ни дава сила да се налагаме на пазари с много силни марки.

Начинът ни на мислене не е какви са пречките пред нас за по-голям ръст. Гледаме да ги идентифицираме и разбира се, да ги решаваме.

Постоянно ни е тясно, постоянно трябва да се местим. Известни трудности се появяват във връзка с организацията и комуникацията. Това са неща, които не бива да се подценяват, заяви експертът.

Според мен този ръст от 100% е максимумът ни на ръст без допълнителен стрес и без да се налага да спим в офиса.

Иначе пазарът на труда е труден. За нас като компания, която не е само финансово ориентирана, а има по-висша мисия, свързана с налагането на „здравословното хранене“, много хора идват от по-големи компании, защото им харесва нашата мисия, посочи още той.

Имахме планове да се листнем на борсата в България, въпреки че се колебаех. Не се получи, малко странно за мен, предвид на факта, че имахме добро желание. Проблемите можеха да бъдат разрешени, предвид на наличието на добро желание.

В крайна сметка, за нас бе добре, че не се листнахме, заяви Драгов. Покрай цялата кампания се вдигна много шум. Банките започнаха да ни търсят и да ни предлагат финансиране. И със собствени средства, и с реинвестиции на печалбите си успяваме да поддържаме ниско ниво на дълг.

В момента работим по въпроса за нови партньори с компания, която, освен със средства, ще ни помогне и със стратегия и нетуърк, завърши той.

Форумът Шумът на парите се провежда със съдействието на основните ни партньори Коника Минолта и Уникредит Булбанк, както и партньорите Алкомет, Девня Цимент, Адмирал Маркетс, Garitage Investment Management, Капман Холдинг, Qatar Airеways, MBL|CBRE, Провидънт Файненшъл, Residential Park Sofia, ЗАД България и Сирма груп Холдинг.

Организационен партньор на събитието за поредна година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България.

Форумът се провежда с медийната подкрепа на сп. Мениджър, Агенция Фокус, Novini.bg, Fakti.bg, Offnews, Imot.bg, Kaldata, сп. Икономика, Seenews, economic.bg, в. Сега и Enterprise Europe Network.