Закърбърг споделя „болезнената“ повратна точка за Facebook

6718
Закърбърг споделя „болезнената“ повратна точка за Facebook

Съоснователят на Facebook Марк Закърбърг успя да изведе социалната мрежа до петата позиция на най-скъпите щатски компании. Въпреки безспорния си успех, той рядко говори за предизвикателствата, през които е минал през годините.

В интервю за Y Combinator Закърбърг все пак споменава ранните години на развитието на Facebook, както и „болезнената“ повратна точка в развитието на технологичния гигант.

„Един от най-тежките периоди бе, когато Yahoo предложи да купят компанията за много пари“, сподели Закърбърг. „Това беше повратен момент в развитието ни“.

Годината е 2006, а Facebook е само на 2 години, но въпреки това има повече от 10 млн. потребители. Предложението на Yahoo пък е доста привлекателно – 1 млрд. долара.

Въпреки че много хора смятат, че Facebook трябва да приеме офертата, Закърбърг и другият съосновател Дъстин Московиц решават, че трябва да продължат с развитието, при това по техните правила.

„Това наистина беше болезнена част от развитието на компанията, главно заради факта, че голяма част от персонала ни напусна, може би защото вече не вярваше в това, което правехме“.

Целият мениджмънт на Facebook се смяна в рамките на 12 месеца, припомня CNN Money. Закърбърг обаче поема вината върху себе си за случилото се.

Компаниите, които искаха да купят Facebook Първата оферта идва само четири месеца след старта на социалната мрежа, която днес има 1.7 млрд. потребители

 

„Мисля, че фактът, че аз не комуникирах много добре по онова време за това какво се опитваме да направим и променим, причини това напрежение. Много от хората, присъединили се към компанията в първите месеци и години, вече не бяха съгласни с мен. Възможността да продадем стартъп компания за 1 млрд. долара само след две години - това беше като хоумрън (бел. ред. термин от бейзбола) за тях."

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg