Destinus, швейцарско стартиращо предприятие, разработва пътнически самолет, задвижван с водород, който може да съкрати времето за пътуване от Европа до Австралия до малко повече от четири часа. За сравнение, в момента става дума за 20-часов полет.

Компанията тества своя прототип Eiger през последните две години и обяви успешни тестови полети в края на 2022 г., съобщава Interesting Ingeneеring. Сега испанското Министерство на науката избира Destinus да участва в стратегическа инициатива, в рамките на която ще получи допълнителни финанси за изследвания и разработки на свръхзвуков полет, който използва водород като гориво.

По проекта, който е на стойност 12 млн. евро, работят компании, технологични центрове и испански университети. Destinus работи и с испанската компания за двигатели ITP Aero за изграждане на съоръжение за изпитване на водородни двигатели, а безвъзмездната помощ на испанското правителство ще финансира изграждането на изпитателен център близо до Мадрид, където ще бъдат изпробвани водородните двигатели, “дишащи въздух”.

Китай представи най-бързия водороден влак в светаОсвен че може да развива до 160 км/ч, влакът има и възможности за автономно движение
Втори проект за безвъзмездна помощ на стойност 15 млн. евро ще финансира изследвания за това как да се движат обектите с течен водород.

Водородната енергетика е сфера на множество изследвания и разработки заради екологичните си качества, тъй като основните странични продукти от изгарянето на водорода са топлина и вода. Изследователи от университета RMIT в Мелбърн, например, са направили 3D-отпечатани катализатори, които могат да захранват полет с пет пъти по-висока скорост от тази на звука и да охлаждат екстремната топлина, която се отделя, когато самолетите летят толкова бързо. Ако тази технология се доразвие и наложи бъдещите цивилни самолети ще летят с такава скорост, че ще могат да извършват полети между Лондон и Ню Йорк за около 90 минути, посочва още Interesting Ingeneеring.

Destinus твърди, че благодарение на нейната технология полетът от Франкфурт до Сидни ще трае само 4 часа и 15 минути, а полетът от Франкфурт до Шанхай - 2 часа и 45 минути - осем часа по-малко от сега.

Проектът е част от усилията на Испания да бъде в челните редици при разработването и производството на превозни средства на водородна основа за транспорт в различни области.