Акциите на малко известна американска стартъп компания се оскъпиха два пъти, вероятно защото инвеститорите смятали, че купуват акции на компанията зад Snapchat, пише ВВС.

Миналата седмица Snap обяви, че планира да набере 3 млрд. долара при излизането си на борсата, въпреки че все още не е определена дата. Оттогава свръх ревностните инвеститори явно са решили да изпреварят всички, като купували акции на компания на име Snap Interactive.

Цената на акциите на мобилното приложение за срещи скочи с 95% миналата седмица.

Каква е разликата между двете компании?

Snap Interactive е софтуерна компания в Ню Йорк, оценявана на около 54 млн. долара. Тя е специалидирана във видео комуникации в реално време, а сред марките й е Camfrog. Компанията твърди, че е помогнала на „стотици милиони потребители от цял свят да създадат смислени приятелства и романтични връзки“.

Snap Inc се намира в Сан Франциско и след планираното си първично публично предлагане стойността й може да достигне 25 млрд. долара. Това може да се окаже едно от най-големите IPO-та на технологична компания от години и да направи още по-богат основателя на компанията Еван Спигел, който я създава през 2011 г., едва на 26-годишна възраст.

Приложението Snapchat на Snap позволява на потребителите да обменят видеа и снимки и е особено популярно сред хората между 13 и 24 години. Компанията предлага и очила с вградена камера в тях.

И двете компании работят на загуба.

Не за първи път

Инвеститори са бъркали малко известни компании с по-известни и преди и обикновено причината е сходството на имената. Цената на акциите на Tweeter Home Entertainment Group скочи с над 500% в резултат на въодушевлението около продажбата на акции на приложението за микроблогинг Twitter през 2013 г.

Една година по-късно сделката на Facebook за 2 млрд. долара за закупуване на производителя на слушалки за виртуална реалност Oculus VR увеличи цената на акциите на Oculus VisionTech с над 150%.

„Човешко е да се греши, но да купуваш акции, без да провериш какво купуваш, може да се окаже скъпа грешка“, казва Дейвид Куо, генерален директор на Motley Fool Singapore. „Когато инвестирате, никога не трябва първо да стреляте, а след това да задавате въпроси. Задайте всички необходими въпроси, задайте ги отново и след това натиснете спусъка“, съветва експертът.