От Джаред Лето до Брад Пит - какво се крие зад бизнеса за мъжка красота?
2770

© Getty Images / Джаред Лето представя бранда Twentynine Palms, на който е съосновател заедно с Джонатан Керен
Мъжката красота също струва много пари. Затова не е чудно, че в последно време голяма група известни мъже се състезават да вземат поне част от тези пари.
Богати и известни жени предлагат на не толкова богати и известни магическа формула за вечна младост на кожата. Или за отслабване, или за опъване на бръчки. Това е обикновената постановка, когато певица или актриса реши да пусне своя линия козметика. А може би парфюм или бельо. Предполага се, че последователките ѝ ще се втурнат да купуват с надежда да изглеждат като нея в последния клип или просто защото я харесват.
В този бизнес мъжете оставаха малко встрани. Не че те не искат да са красиви, но е обществено прието, че може и да не са, стига да са успешни, богати и умни. Времената обаче се променят, пише CNN.
След като през последните две години певците Фарел Уилямс и Хари Стайлс пуснаха свои продукти за грижа за кожата, тази ниша започва да се запълва все повече.
През 2022 г. се разбра, че актьорът Идрис Елба също лансира подобен продукт. В бизнеса се включи и Джаред Лето, а Брад Пит обяви колекция продукти срещу стареенето.
Тези бизнес инициативи бяха посрещнати със смесени чувства. Лето отнесе доста подигравки заради миниатюрното бурканче с крем за 9 долара. А Брад Пит бе критикуван, че предлага продукт за цели 370 долара. Но въпреки това и двамата заеха позиции на този перспективен пазар.

facebook.com/skincare.ledomaine
През юли Future Market Insights съобщи, че глобалната стойност на сектора за мъжка красота е била около 13,5 милиарда долара през 2022 г. и се очаква да достигне 28,3 милиарда долара до 2029 г. Миналия месец компанията за анализ на данни, базиран на AI, Launchmetrics анализира ключови думи около мъжките козметични продукти и установи, че рекламните послания в социалните медии, включващи тези термини, са отбелязали 74% увеличение по отношение на стойността на медийното въздействие през 2022 г. спрямо 2021 г. (Алгоритъмът анализира количествени и качествени данни, за да определи и изчисли стойността на медийното въздействие на маркетинговите действия на инфлуенсърите върху имиджа на марката.)

Бизнесът с тези продукти обаче не е лесен. В него има огромен потенциал за все повече рекламни лица. И изобщо не е нужно да си носител на „Оскар“, за да си успешен. Живеем във времена, в които един инфлуенсър в социалните мрежи може да разбие с продажби холивудска звезда, макар да няма същия статут. Освен това пазарът предлага огромно разнообразие от продукти.
Купувачите стават все по-взискателни и трудно се впечатляват от козметичен бранд само защото някой известен го продава. В днешно време потребителят често иска да знае защо му трябва този продукт.
Да имаш звезда за рекламно лице далеч не е достатъчно за успешен бизнес. Екипът, който движи марката, трябва да си е научил урока, защото ако разчита само на известността, е обречен на провал. Често пъти актьори и певци са дълбоко незапознати как се случват нещата. В едно интервю Брад Пит например заяви, че е „турист“ в сферата. А Джаред Лето се определи като „ученик“.
Затова звездите са принудени да „закачат“ и нещо друго към бизнеса.
Благотворителност винаги е добра идея. Кауза за опазване на природата също. Продуктът трябва и да е натурален. Поне в рекламата. И не бива да се забравя, че самата знаменитост, която го промотира, не е толкова важна, колкото са ключови позициите в социалните мрежи.
Едно проучване например установява, че Хари Стайлс, макар и световноизвестен и харесван, е генерирал едва 3% от продажбите на собствените си продукти. Останалото идва от умело позициониране на марката в социалните мрежи с правилните послания.
Това, което потребителите очакват от знаменитостите, е това, което очакват от всеки основател на бранд – да създават общности и да решават реални проблеми, правейки индустрията по-жизнена и иновативна.Find your Pleasing. pic.twitter.com/tYWH15C9rG
— Harry Styles. (@Harry_Styles) November 15, 2021
Българският бизнес
- Мобилната платформа за пазаруване tbi buy в партньорство с магазини ЗОРА
- Минималистичен дизайн: Системата Planar от Hörmann
- Първа копка на Kenar Residence и AMur Homes на бул. Сливница