Три четвърти от компаниите отчитат промяна в поведението на потребителите и в предпочитаните от тях методи за разплащане.

В България водеща роля в онлайн покупките имат дебитните карти и наложеният платеж, като през последните месеци се забелязва и силен ръст на трансакциите с дигитални портфейли.

Това показва проучване на Paysafe, проведено от Sapio Research, сред 1100 компании, занимаващи се онлайн бизнес от България, САЩ, Великобритания, Италия, Австрия, Канада и Германия. У нас са интервюирани мениджъри на 155 фирми в секторите Ритейл, Финансови услуги и Медии.

"Бизнесът осъзнава, че добавянето на нови методи за плащане е ключово. Особено в ситуацията с пандемията от COVID-19. Голяма част от компаниите виждат увеличаване на клиентите онлайн с 40% през последните месеци", заяви Росев Метев, който е вицепрезидент "Продажби" в българския офис на Paysafe.

Другата причина за интеграцията на нови начини на плащане, освен промяната в потребителските навици, е навлизането на нови пазари.

"Много от тези бизнеси се разрастват и привличат клиенти от други държави. Всеки един пазар обаче има собствени специфики по отношение на начините на плащане. Във Великобритания, например, това става почти изцяло с банкови карти, докато в Германия преобладават банковите трансфери, дигиталните портфейли. Банковите карти, наложеният платеж и дигиталните портфейли пък са най-разпространени у нас", коментира още Метев.

Един от основните проблеми на онлайн бизнеса остава наличието на много отказани и недовършени трансакции, както и измамите, отчитат още от Paysafe.

"Половината от онлайн търговците наблюдават голям брой отказани трансакции. Причините за това могат да бъдат най-различни - ниски лимити на картата, използвана от клиента, неуспешна верификация, по-строги ограничения от самите банки заради сигурността и т. н. Допълнителните начини за плащане са решение в този случай, тъй като при неуспешна трансакция с един метод клиентът може да опита да плати по друг начин. Така се избягва опасността той да напусне сайта и компанията да го загуби", обяснява Росен Метев.

Голяма част от бизнесите вече приемат плащане с карта при доставка вместо с пари в брой. Около половината от анкетираните компании са добавили поне един нов начин на плащане в своите онлайн платформи от началото на годината.

Популярността на дигиталните портфейли също нараства.

"Търговците не трябва да гледат на начините на плащане само като на разход и финансов елемент. Това може да им помогне да придобият клиенти и да спечелят тяхната лоялност. Една компания може да инвестира много в маркетинг за привличане на клиенти, но ако те достигнат до последната стъпка - плащането, и не могат да го направят, бизнесът няма как да монетизира тяхното присъствие на своя сайт", казва още вицепрезидентът на Paysafe.

Наложеният платеж отстъпва пред картовите плащания в онлайн търговиятаТова заяви Евгени Йорданов от платформата за онлайн търговия Cloudcart по време на онлайн събитие, организирано от компанията

Paysafe Group е водещ глобален доставчик на цялостни платежни решения. В офиса ѝ в София работят над 1300 души

"Плановете за разрастването ни са доста позитивни и амбициозни. В световен план офисът в България е най-големият, който компанията има", коментира вицепрезидентът на отдел "Човешки ресурси" в Paysafe Елена Димова.

По думите ѝ компанията не е спирала да наема нови хора, дори и по време на пандемията. Разликата е, че както у нас, така и в останалите офиси на фирмата по света, повечето служители работят от вкъщи.

"След облекчаването на мерките у нас през май дадохме възможност на колегите да работят и от офиса, когато искат или когато работата им го изисква. Създадохме допълнителни канали за комуникация с колегите, предвид факта че не работим постоянно един до друг", каза още Димова.

"Въпреки трудната обстановка през 2020 г., в някои от нашите бизнеси ние, всъщност, дори успяхме да постигнем по-добри финансови резултати. Така че ние сме позитивно настроени за 2021 г. и смятаме, че можем да постигнем ръст дори от над 10%", заяви вицепрезидентът на техническия отдел на Paysafe Иван Петров.

Проучването Lost in Transaction на Paysafe се провежда два пъти в годината - един път сред крайните потребители и един път сред представителите на бизнеса.