Печалбата на Apple бележи спад от близо 11% на годишна база през второто тримесечие на 2022 г.

Основните причини за по-слабите финансови резултати са забавянето на икономиката и прекъсванията на веригата за доставки в Китай поради локдауните в страната, наложени заради COVID-19.

Производителят на iPhone отчете приходи от 83 милиарда долара, което е с 2% повече от същия период на предходната година. Въпреки че това е най-високата стойност на приходите, публикувана за този период от годината, компанията отчита значително забавяне на растежа, в сравнение с отчетеното увеличение на приходите от 36% на годишна база през 2021 г.

Продажбите на устройствата на Apple в Китай, който доскоро беше един от най-обещаващите региони за компанията, са спаднали с около 1% през тримесечието.

Все пак Apple надмина очакванията на Wall Street както за продажбите, така и за печалбите си. Книжата на технологичния гигант поскъпнаха с почти 4% в следборсовата търговия в четвъртък.

Компанията обяви, че базата от активни устройства е достигнала исторически върхове във всяка продуктова категория през тримесечието. Тримесечните продажби от услугите на Apple, които са ключов елемент от стратегията на компанията за бъдещото ѝ развитие, нараснаха с 12% до 19.6 милиарда долара, които беше малко под очакваните от анализаторите 19.7 милиарда долара.

"Компанията вече има над 860 милиона платени абонамента за различните си услуги, което е увеличение от 160 милиона спрямо миналата година. Резултатите ни за тримесечието през юни продължиха да демонстрират способността ни да управляваме бизнеса си ефективно, въпреки предизвикателната работна среда", каза финансовият директор на Apple Лука Маестри, цитиран от CNN.

Резултатите на Apple идват на фона на проблемите за редица други технологични компании, които изпитват затруднения да поддържат силния си растеж в условията на нарастваща инфлация и лихвени проценти, страховете от задаваща се рецесия и последиците от продължаващата война в Украйна.

Как европейските технологични компании посрещат предстоящата криза?През 2001 г., по време на т. нар.

Apple не публикува прогноза за приходите за текущото тримесечие поради икономическата несигурност. Маестри обаче каза, че компанията очаква годишният ръст на приходите да се ускори през следващото тримесечие, в сравнение с юни, ако макроикономическата ситуация и свързаните с COVID-19 ефекти върху нейния бизнес не се влошат.

Той добави, че ограниченията на предлагането също се очаква да бъдат по-ниски, отколкото през тримесечието през юни.

Маестри също така отбеляза и усилията на компанията да улесни клиентите при закупуването на нейните продукти, включително разширяване на възможностите за разсрочено плащане и програмите за обмен по целия свят.

В отговор на икономическата несигурност главният изпълнителен директор Тим Кук каза, че Apple ще продължи да наема хора и да инвестира в определени области, но ще бъде „по-внимателна“ при взимането на решения.