PepsiCo обяви днес, че планира да придобие SodaStream срещу сумата от 3.2 млрд. долара.

Израелската компания е известна с машините и цилиндрите си за многократна употреба, чрез които можем да приготвим газирана вода, а също и разхлаждащи напитки, като лимонада, оранжада, цитронада и др. у дома, в офиса или по време на почивки сред природата.

Сделката ще се осъществи при цена от 144 долара за акция на SodaStream, което е с 32% над средната им стойност за последните 30 търговски сесии. Тя ще позволи на Pepsi да достигне все повече клиенти, при това в дома им.

Покупката идва след очакваните промени на пазара на дребно в САЩ, където се очаква до 2025 г. близо 70% от покупките на храни и напитки да се осъществяват онлайн, според Food Marketing Institute и Nielsen.

Сделката по придобиването на SodaStream е един от предприемчивите ходове на Индра Ноой. Настоящият главен изпълнителнен директорк на Pepsi наскоро обяви, че ще напусне поста си, считано от 3 януари 2019 г.

Баскетболист спечели близо 200 млн. долара за 4 г.Coca Cola и Коби Брайънт обединяват усилията си, за да се борят с Gatorate

Придобиването на SodaStream ще позволи на Pepsi до достига до клиентите си и по друг начин, освен чрез бутилираните напитки. Оттам наскоро отчетоха, че продажбите на машините са се увеличили с 22% за тримесечие, до 1 млн. броя.

Днес SodaStream предлага продуктите си в 45 държави по света чрез общо 80 000 магазина.

Преди обявяването на сделката акциите на SodaStream бяха поскъпнали с 85% от началото на 2018 г. Очакванията са придобиването да се финализира през януари 2019 г.