Акциите на най-голямата полска платформа за онлайн търговия Allegro направиха впечатляващ дебют при листването си на борсата, пише Forbes.

Ръстът е от 62.8% над цената, на която се осъществи предлагането от 43 злоти, или 11.40 долара.

По време на търговската сесия дори беше отчетен и ръст до 71 злоти, или близо 19 долара за акция.

Ръстът повиши сериозно и оценката на компанията, като той нарасна от 11.7 млрд. долара до малко над 19 млрд. долара.

Първичното публично предлагане (IPO) предизвика интереса както на физическите лица, така и на институционалните инвеститори, сред които се причисляват взаимните фондове, пенсионните дружества и др., тъй като делът на онлайн търговията в Полша продължава да расте.

Данни на SimilarWeb сочат, че сайтът allegro.pl е на четвърто място сред най-популярните в Полша, като се изпреварва единствено от Google, YouTube и Facebook.

Нещо повече – SimilarWeb класира Allegro на 14-а позиция сред най-популярните платформи за онлайн търговия в света.

В последните 12 месеца Allegro отчита по 32 млн. покупки на месец, като успява да свърже повече от 12.3 млн. купувача със 117 000 търговци.

Как Полша се превърна в магнит за технологични инвестиции?Цяла плеяда инвеститори от сектора на видеоигрите, електронната търговия и телекомуникационната индустрия са на път да вложат парите си на пазар, който доскоро не беше от най-популярните

Според данни на Allegro тяхната маркетплейс платформа привлича вниманието на 63% от населението на Полша, което е на възраст над 16 години, както и 76% от цялото интернет население на страната.

Полша заема пета позиция сред най-големите държави в Европа, като нейното население в момента е 38 млн. души.

Други полски компании, като Answear.com, предлагаща дрехи онлайн, доставчикът на мобилни приложения Huuuge и платформата за платена телевизия Canal+ Polska, също се очакват да направят дебют на полската борса по-късно през 2020 г., пишат местните медии.

Печалбата на Allegro за 2019 г. възлезе на 606 млн. долара.