Изцяло електрическият модел Porsche Taycan се продава по-добре от легендарния спортен автомобил 911, а компанията увеличава таргетите си за продажба на електромобили. Планира се също така пускането на хибридна версия на 911.

Porsche обяви, че очаква до 2030 г. 80% от продажбите й в световен мащаб да бъдат на изцяло електрически автомобили. За сравнение, преди това компанията планираше това количество да бъде смесица от изцяло електрически и хибридни автомобили.

“Бъдещето на Porsche е електрическо,” заяви главният изпълнителен директор на Porsche Оливер Блуме.

Той отказа да прогнозира продажбите на автомобили, които не са изцяло електрически.

Taycan е първият и единствен засега изцяло електрически модел на Porschе. Той е допринесъл с около 14% от продадените от компанията 301 915 автомобила през 2021 г. Продажбите на Taycan достигат 41 296 броя, надхвърляйки рекордния брой продадени автомобили от модела 911 (38 464).

Tesla вдига цените си в Китай и САЩ за втори път в рамките на седмицаОснователят на компанията Илон Мъск заяви, че щатският производител на електромобили е изправен пред значителен инфлационен натиск

Следващите два електромобила на марката се очаква да бъдат SUV модела Macan през 2023 г. и спортната кола 718 до 2025 г. Блуме също така потвърди, че ще има хибридна версия на модела 911, без обаче да посочва срокове за това.

Близо 40% от автомобилите на Porsche, които се продават в Европа са изцяло електрически или хибриди. Porsche в момента предлага два хибридни модела, които са считани от мнозина, като краткосрочна преходна технология преди изцяло електрическите автомобили.

Porsche обяви и инвестиция в размер на приблизително 24 млн. долара за разработването на “e-горива,” които са екокологична алтернатива на бензина при неелектрическите автомобили.

Блуме описа e-горивата “като идеално допълнение” към електромобилите.

Porsche също така обяви нови рекордни приходи от продажби и оперативна печалба. Продажбите на компания за 2021 г. Възлизат на 33.1 млрд. евро, или с 4.4 млрд. повече от 2020. Оперативната печалба на компанията нараства с 27% до 5.3 млрд. долара в същия период.