Когато става дума за продуктивност, важна е ефикасността. Да направите повече, по-бързо и с по-малко усилия. Затова днес ще поговорим за 10 трика, които ще ви помогнат да постигнете именно този резултат.

Време

За да избегнете разточителството на време, планирайте деня си и сведете до минимум непланираните прекъсвания:

1. Започнете деня със структурирано „време за вас“: Прегледайте имейлите и социалната мрежа. През нощта може да са се случили много неща.

Надраскайте набързо отговори, ако от това зависи други хора да стартират изпълнението на задачи. След това планирайте по-големите задачи. Елиминирайте всяка информация, която не ви е от полза.

2. Използвайте времето, в което пътувате, за да отметнете координационни задачи: лудост е да не се възползвате от това време.

3. Съкратете времетраенето на срещите в офиса с 25%.

То определено отново ще ви е достатъчно. Ако съкратите 5 срещи дневно с по 15 минути, пресметнете колко време ще си спечелите в края на месеца.

4. Планирайте редовни почивки през работния ден: тичането от среща на среща не е продуктивно. Това ще ви измори и ще загубите концентрация. Правете почивки!

Пространство

Работното пространство е важен елемент, когато искаме да повишим продуктивността от работата си. Ето няколко подходящи съвета:

5. Работете дистанционно, когато има смисъл от това.

Ако ви предстои да напишете важен материал или документ, не се колебайте да напуснете очертанията на офиса и да се посветите на уединена работа.

6. Консолидирайте броя на местата, които трябва да посетите, за да получите информация: има прекалено много възможности днес, които ви позволяват да съкратите времето за обикаляне на крак. Пишете имейли, позвънете, общувайте чрез социалните мрежи, абонирайте се за нюзлетъри.

7. Изключете нотификациите на мобилното устройство и на компютъра: не им позволявайте да нарушават вашата концентрация. Няма да съжалявате, ако ги изключите.

Настройка

Поставете се в ситуация, в която сте фокусирани върху изпълнението на точната задача, като използвате тези съвети:

8. Позвънете, не пишете имейл: вдигнете телефона или се разходете надолу по коридора, за да говорите директно с колегите. Понякога писането на имейли е чисто губене на време.

9. Раздробявайте големите проблеми на по-малки парчета: по този начин ще намалите усещането за претоварване и объркване, което понякога се просмуква у вас, когато сте заети с голям проект.

10. Използвайте списък със задачи, когато се налага да изпълнявате ден след ден повтарящи се действия. Така елиминирате риска от грешки.