Италия да се ориентира към зелената икономика, за да даде тласък на възстановяването си. Това е посланието, изпратено от изложението в Римини, където иновативните предложения на 1200 компании и съдържанията на 200-те семинара с над 1000 лектори показаха значението на една индустриална и научна система, в крак с най-високите стандарти, която може да послужи и като модел за икономиката на други страни.

А присъствието на професионалисти от цял свят придаде на форума измерение на истинска интернационалност.

През четирите дни събитието беше посетено от 103 514 (+1.68%, в сравнение с 2014 г.) посетители от средите на професионалистите, което затвърди европейската позиция на Ecomondo и на съпътстващите изложения.

Броят им включва планираното увеличение на чуждестранния компонент, представен от почти 11 000 професионалисти и 500 купувачи от цял свят. Трябва да се отбележи многобройното представителство на Иран и Китай, организирано съвместно с Министерството на околната среда.

По време на форума се състоя четвъртото издание на Основните положения на Зелената икономика, от които се очерта италианското отражение на „зелената ориентация на компаниите“, присъстваща вече при повече от 40% от тях, както и предложенията на организациите на бизнеса за „охлаждане на климата“, изпратени към правителството с оглед Световната конференция в Париж в края на месеца.

Що се отнася до съдържанията, научната програма, координирана от Фабио Фава за Ecomondo и от Джани Силвестрини за Key Energy, напълно отразява не само интернационалния профил, но и перспективата за кръгова икономика, възможна още днес, и която все повече характеризира всички индустриални отрасли.

“Дните на изложението в Римини – коментира Лоренцо Каньони, председател на Rimini Fiera, – изпратиха ясен сигнал от света на индустрията: трябва да се преодолее разграничението между зелената икономика и останалата част от производствената система.

„Устойчивостта“ вече е задължително изискване за бизнеса, който посреща ново предизвикателство, а именно възприемането на отпадъците като материали и реорганизацията на производството в тази насока. Представените на изложението 1200 компании показаха, че всичко това е възможно за различните производствени вериги сега и веднага”.

“Ръстът на Ecomondo и съпътстващите го салони – коментира директорът на бизнес групата Симоне Кастели – е резултат от целенасочените усилия за по-нататъшно повишаване степента на интернационализация, с над 50 срещи, проведени през изминалите месеци в целия свят, както и от стремежа към новата граница в развитието на проявите, за все по-обхватно включване на всички индустриални отрасли в един интеграционен процес под знака на кръговата икономика”.

Изложението изцяло се възприема като среща на бизнеса на международно ниво, едно възприятие, превърнато в делови взаимоотношения и връзки с нови пазари.

За това допринася формулата за връзка между чуждестранните компании и оператори чрез онлайн-платформата на Ecomondo, предназначена за планиране на бизнес срещите. Наред с обявените делегации, със съдействието на ICE в Римини пристигнаха делегации от Алжир, Катар, ОАЕ, Казахстан, Южна Африка и Малайзия, а в сътрудничество с Министерството на околната среда и делегации от Иран и Китай, наброяващи 120 купувачи.

Сега Ecomondo се премества в Бразилия, където след няколко дни (11-13 ноември) Панаирът на Римини ще участва в новото изложение в Сао Пауло заедно с FIMAI - ECOMONDO Бразилия, резултат от придобиването на FIMAI, съвместно с Gruppo Tecniche Nuove.

Впечатляващ беше и медийният успех. Над 500 акредитирани журналисти и широк отзвук в ежедневната преса, в националните и местните периодични издания, както и в телевизионните и радиомрежи и най-вече в интернет пространството. Що се отнася до контактите в медиите, в очакване на докладите за периодичния печат, към момента те са 165 милиона.

А отзвукът от изложението беше допълнително увеличен чрез световната мрежа, предпочитана от бизнес средите. Това си пролича от участието на социалните мрежи в официалните профили: в Twitter 5 424 458 общи впечатления при общ достъп от 1 743 654.

През панаирната седмица Facebook страниците на събитието отбелязаха ръст от 164.35% на „харесванията“ спрямо предишната седмица, като същевременно корпоративната страница на Панаира на Римини отбеляза 332 381 посещения. На панаира бяха представени тринадесет топ екоблогъри.