Офисът е място, където не можем да се държим така, както си позволяваме другаде. Особено трябва да внимаваме какво говорим, съветва CareеrBuilder.com.

Когато си мислим, че невинно си говорим с колегите по време на почивката, всъщност може би правим фатална грешка, споделяйки повече, отколкото те би трябвало да знаят.

Със сигурност е трудно човек да прецени какво може и какво не може да каже, поради една проста причина - ако се замислите ще установите, че прекарвате повече време на ден в офиса си, отколкото където и да е другаде, а хората, които мислите просто за колеги са тези, с които всъщност прекарвате най-много време. Трябва обаче да знаете разликите между приятелството и колегиалните отношения, казва Сюзън Солвич, която е автор на три книги по този въпрос.

Тя съветва никога да не говорите с колеги за следните 13 неща:

1. Заплатата ви
Това не влиза в работата на никой, както и не говори добре за Вас, ако показвате интерес към това колко получават другите.

2. Не разисквайте прекалено често своите медицински проблеми
Ако непрекъснато се оплаквате от болежки и пр., вашите работодатели може да решат, че сте доста рисков служител, на когото не могат 100% да разчитат.

3. Клюки
Независимо на кого сте казали нещо „под секрет” след много или малко време ще стане ясно, че точно вие сте го казали. А и ако клюкарствате за други хора, то почти със сигурност и те клюкарстват за вас.

4. Да се оплаквате от работата си
Такива изказвания са доста опасни. Никой не обича хората, които вечно се оплакват от това колко са затрупани с работа, как едва се справят със сроковете и т. н. Това е последното нещо, което колегите ви искат да слушат, докато обядват.
Освен това, не се учудвайте, ако един ден шефът ви ви попита какво все още търсите във фирмата щом ви е толкова трудно.

5. Не се хвалете с финансовото си положение
Това е признак на лошо възпитание не само в офиса, но и навсякъде.

6. Интимен живот
Всичко, което споделите по отношение на интимния си живот може и ще бъде използвано един ден срещу вас.

7. Религия
Темата е абсолютно табу. Добре е и да се въздържате от прекалено ораторство по политически проблеми.

8. Планове за деца
Веднага ще се започне дискусия за това, че ще отсъствате от работа и т. н. Не говорете за такива неща, преди да са станали.

9. Блогове и чат
Внимавайте и какво говорите в интернет пространството, защото някоя глупост, казана там, може да ви навреди повече от някоя, казана лично.

10. Да критикувате колеги
Ако не одобрявате нещо във вашия колега – дали свързано с работата или с лични неща, като облекло или начин на живот, има два варианта – или го казвате директно на човека, или си пазите мнението за себе си. Да го обсъждате с други хора е абсолютна грешка.

11. Махмурлук и разкази за пиянски сбирки
Ако често разказвате как сте се напили безпаметно и не си спомняте в колко часа сте се прибрали и т. н., това може да създаде грешно впечатление у колегите и особено у шефовете ви и да станете известен като човек, на когото не може да се разчита.

12. Не флиртувайте с колеги
В повечето случаи опитът сочи – не може да сте колеги и любовници едновременно – от това нищо не излиза.

13. Расистки и други обидни коментари

Не само е некоректно, но и нелегално да правите расистки или сексистки коментари или шегички.