Промяната не е нещо лесно. Всъщност, често хората предпочитат да й се опълчват.

Едно проучване на Списание за експериментална социална психология установи, че колкото повече хората определят нещо като обичайно, толкова по-голяма е вероятността да му имат доверие.

Но в бизнеса промяната е необходима за оцеляването. Компаниите, които се противопоставят на промените прекалено дълго време, накрая губят.

Лошата новина е, че не всеки служител в компанията е готов за промени. Доказано е, че по принцип повечето служители мразят средата около тях да се изменя. Те отвръщат на този процес негативно.

Как да помогнете на служителите да се справят във време на промяна? Как да ги ентусиазирате да продължат напред, въпреки трансформацията? Ето няколко идеи.

1. Оповестете причината за промяната

Когато служителите заподозрат промяна, започват да се разнасят слухове. Ако не отвърнете на последните, това може да създаде обстановка на несигурност. А оттам да навреди на морала на служителите.

За да се предпазите от такъв развой, наложително е да разясните на персонала какво се случва и какво предстои.

2. Демонстрирайте ентусиазъм спрямо промяната

Ако управленският екип не е 100% посветен на промяната, служителите от другите нива също ще изпитват колебания.

Не им казвайте просто, че сте развълнувани от промяната. Покажете им я. Действията говорят повече от думите.

3. Обговорете процеса

Независимо дали промяната ще се случи бързо или постепенно и бавно, важно е тя да бъде добре обговорена с всички служители в компанията.

Джордж Бърнард Шоу е казал: "Прогресът е невъзможен без промяна". Дори бизнесът ви да изпитва трудности, ще спечелите подкрепата на служителите и ще направите самия процес по-гладък, ако бъдете открити, честни и откровени.