Освен ниското заплащане, една от основните причини, поради които служителите напускат, е фактът, че те се усещат неоценени или пък отсъстват възможности за развитие.

За нещастие, има много шефове, които гледат на своите служители като на машини. Освен това се отнасят към тях като към „заменими“, а това се отразява негативно върху работната обстановка.

Когато компаниите не инвестират в своите служители, последните не инвестират в самата компания.

В наши дни много експерти са осъзнали, че хората са на-важният капитал в бизнеса. Те заслужават по-сериозно отношение.

Предлагаме няколко симптома, които сочат, че шефът наистина го е грижа за удовлетворението на своите служители:

1. Ръководството поставя благоденствието на служителите преди всичко

Щастливите служители са 12% по-продуктиви, сравнено с тези, които са нещастни. Това сочи доклад на East Company.

Има ли в офиса качествени столове? Чисто ли е? Подредено?

Ако компанията инвестира във вашето здраве и щастие, определено си заслужава да останете.

2. Вие сте справедливо възнаграждавани

Усещате, че сте ценени. Освен това се развивате професионално с всяка изминала година. Заплатата ви расне едновременно с това. Т.е. не се чувствате експлоатирани.

3. Гласът ви се чува

Можете винаги да кажете своето мнение и то ще бъде взето предвид.

4. Имат ви доверие

Доверяват ви се дотолкова, че ви записват на допълнително обучение, без да се страхуват, че ще напуснете. Възприемат ви като зрял и отговорен човек. Дават ви свободата да вземате решения.

5. Окуражени сте да имате свой живот

Компанията разбира колко е важно да си почивате и да имате лично време. Тя не навлиза в личното ви пространство.