Превозвачът Air India вече сервира само вегетарианска храна на пътниците в икономична класа по вътрешните полети в Индия.

Ходът е част от политиката за съкращаване на разходи, предприета от правителството на страната, коeто все по-сериозно обмисля варианта да приватизира потъналия в дългове национален превозвач.

Критици нарекоха решението на индийските власти дискриминационно, като освен това изразиха съмнения относно приноса на този ход за съкращаването на разходите. Въпреки това обаче, шефът на Air India защити мярката, посочвайки, че не разбира напрежението, което се създава около нея.

Хранителните навици и обичаи са неизменна част от политиката в Индия. Това е така, защото индусите в страната обикновено са вегетарианци, но от друга страна, мюсюлманското население често похапва месо, пише BBC.

Наскоро властите в Индия забраниха продажбата на животни за колене на местните животински пазари.

Неотдавнашно решение по темата на властите в страната ще попадне в съда. Причина за всичко това са случаите на нападения срещу мюсюлмани, които транспортират говеждо месо.

Чрез публикация в Twitter готвачът и автор на кулинарни текстове Маду Менон осъди политическите измерения на решението за сервиране само на вегетарианска храна.

“Само вегетарианска храна на борда на Air India. Следва стюардесите да говорят само хинди. След това всички да стоим прави на националния химн преди излитане“, пише готвачът.

Чрез публикация във Facebook, президентът на Air India и управляващ директор Ашвани Лохани заяви, че „намаляване на разхищаването, спестява разходи и подобрява обслужването, като елиминира възможността от смесване“. По думите му, на по-късите полети менюто е просто допълнение и не заслужава толкова внимание.

Политиката на Air India относно храната по време на полет дори и сега е доста по-щедра за пътниците в сравнение с много от европейските и американски превозвачи.

Дали ходът ще помогне на Air India да спести разходи, което е особено важно при положение, че компанията дължи 8 млрд. долара, предстои да разберем.

Интерес към държавната компания има от страна на конгломератите Tata Sons и IndiGo.

През 2012 година, на авиокомпанията бе отпусната държавна помощ в размер на 5.8 млрд. долара за да може да се избегне фалит.