Държавният превозвач на Зимбабве съкрати 200 служители, което е приблизително половината от персонала на авиокомпанията.

Съкращенията са част от стратегията на Air Zimbabwe да се върне на правия път, тъй като компанията има дългове от 300 млн. долара.

През миналия месец Европейският съюз наложа забрана на африканския превозвач да използва въздушното пространство на Общността поради притеснения относно сигурността, пише BBC.

В Air Zimbabwe има редица промени, след като зетът на президента на страната Робът Мугабе пое оперативното управление на компанията през миналата година.

По думите на президента на авиокомпанията Чипо Дианга, персоналът е бил повече от необходимото, като съкращенията са обхванали главно служители без подходящата квалификация за заеманата от тях длъжност.

Висшият мениджмънт на компанията също е намален от 28 души до 12 мениджъри, а финансовия отдел – от 36 служители до 17.

Превозвачът изпитва финансови затруднения от десетилетие насам, като плановете за него включват подмяна на целия персонал, включително топ мениджмънта.

Непотвърдени информации сочат, че освен всичко друго се обсъжда и промяна на името на авиокомпанията, което според много хора би помогнало за справяне с дълговете и би предотвратило евентуалното задържане на самолетите от страна на кредиторите.

По данни на BBC, президентът на Зимбабве Мугабе често използва авиокомпанията, като отдава под наем най-големия самолет, предназначен за правителствени нужди, за частни посещения на страните от Далечния Изток, често свързани с медицински цели.

През месец май тази година Мугабе посочи, че Зимбабве е най-развитата страна в Африка - след Южна Африка. Той отхвърли твърденията, че управляваната от него страна разполага с доста крехка държавност.

Зимбабве изпитва затруднения да плаща на служителите в публичния сектор.

Страната се намира на 24-о място в Африка по Индекса за човешко развитие, изготвян от Програмата за развитие на ООН.