Билети за спортни срещи, концерти и други събития навярно скоро ще могат да се купуват чрез Amazon.

Компанията е в търсене на партньори, чрез които да успее да навлезе на този пазар, който в САЩ е силно доминиран от фирмата Ticketmaster, предава Reuters, позовавайки се на свои източници.

Amazon може и да са избрали правилния момент за навлизане в този бизнес, тъй като Ticketmaster е подложена на тежки критики заради своите практики и такси.

По информация на Reuters, към плановете на Amazon има интерес от страна на спортните лиги, операторите на зали и стадиони и спортните отбори в САЩ, които търсят разнообразни канали за увеличаване на своите продажби.

Ticketmaster засега успява да се справи с конкуренцията на фирми, като Universe и Front Gate. От друга страна обаче, Amazon не е стартъп и може да направи доста повече за завладяване на пазара на билети в САЩ.

Освен това, компанията вече има взаимоотношения с ключови представители на музикалната индустрия и навярно една от най-големите бази с клиенти, чиято информация относно разплащателните им навици е надлежно натрупана на сървърите на платформата, пише TechCrunch.

Според Reuters, Amazon вече са разговаряли с Ticketmaster относно потенциално партньорство, но диалогът понастоящем се намира в застой.

Компанията също така е водила преговори със спортните лиги в САЩ за евентуалното създаване на вторичен пазар за билети, където вече закупени пропуски могат да се препродават на други фенове съвсем легално.

Трудност пред Amazon се явява желанието на спортните отбори и лиги в САЩ да получат достъп до данните на потребителите на платформата, за да могат да изготвят по-ефективен маркетинг, което респективно ще вдигне и продажбите им. Технологичната компания обаче засега няма никакво желание да споделя данните с трети лица.
Продажбата на билети може да се превърне в една от движещите сили за увеличение на Prime потребителите – представете си как Amazon е способен да запазва най-качествените места за спортни събития или концерти само за Prime потребители на платформата.

Този модел вече се използва и от други бизнеси, като например картовия оператор American Express.