Rovio Entertaiment, финландският производител на продуктите с марка Angry Birds, се цели в IPO, което ще доведе до пазарна оценка на компанията в размер между 802 млн. евро (956 млн. долара) и 896 млн. евро (1.1 млрд. долара), предава CNN.

Очаква се акциите на компанията да дебютират на фондовата борса в Хелзинки на 29 септември тази година.

Rovio посочват, че цената на акциите ще бъде между 10.25 евро и 11.50 евро за брой. Финландците се надяват да наберат приблизително 30 млн. евро чрез първичното публично предлагане.

За целите на IPO-то, настоящият най-голям акционер в компанията в лицето на Trema International, ще намали дела си в нея от 69% до 37%.

Rovio изгради истинска империя около популярната мобилна игра Angry Birds, предлагайки играчки, дрехи, създавайки дори пълнометражен анимационен филм.

Играта, която беше пусната на пазара през 2009 година, позволява на играчите да изстрелват виртуални птици по прасета, които влизат в ролята на злодеите опитващи се да се домогнат до яйцата на пернатите.

Анимацията по Angry Birds събра цели 350 млн. долара приходи от билети по света, по данни на Box Office Mojo. Поради сериозният успех, компанията планира продължение на лентата, насрочено за 2019 година.

Филмът бе особено важен за Rovio, тъй като ги измъкна от ситуация на спад в приходите им.

През 2015 година компанията бе притисната да промени бизнес модела си поради сериозната конкуренция. Rovio съкрати 39% от персонала си и назначи нов главен изпълнителен директор.

Благодарение на филма тогава, приходите на компанията скочиха с цели 94% на годишна база през второто тримесечие, което се оказа спасителна глътка за финландците.

Играта Angry Birds е изтеглена над 3.7 млрд. пъти.