Таблетът Surface на Microsoft печели симпатиите на потребителите - за сметка на iPad-а на Apple.

Това сочи проучване на J.D. Power относно удовлетвореността на потребителите в САЩ от таблетите на пазара. Зад модела на Micrsoft остават и тези на Samsung, LG, Amazon, Acer и Asus.

Според проучването, Surface печели в три отделни категории, включващи свързаност с интернет, налични официални аксесоари и разнообразие от предварително инсталирани приложения. Microsoft излиза с едни гърди пред Apple и по отношение на качеството на използваните материали и големината на таблета, пише CNBC.

Ето и нещо, което трябва да се oтбележи по отношение на спада в продажбите на iPad: 51% от потребителите, предпочитащи Microsoft, вярват, че са „сред първите от своите приятели и колеги, които пробват нови технологични продукти”.

С други думи, хората, които искат нови технологии, избират Surface пред iPad.

Като цяло, поддръжката, от която се ползват продуктите на Microsoft, използващи операционната система Windows, печели потребителите, които искат да вършат работа с устройството.

„Платфромата на Surface разширява това, което таблетите могат да правят и поставя стандарт за потребителска удовлетвореност”, коментира вицепрезидентът на JD Powers Джеф Конклин. По думите му, тези таблети наподобяват функционалността на персоналните компютри.

Въпреки спада в продажбите на тримесечна база, Apple остава доминант на пазара на таблети. Данните от това проучване обаче загатват, че iPad може да загуби част от пазарния си дял.