Apple се събудиха за QR кодовете, но навярно твърде късно

3297
Apple се събудиха за QR кодовете, но навярно твърде късно

© Pixabay

Устройствата на Apple най-накрая ще осигуряват поддръжка на QR код чрез новата си iOS 11. Компанията демонстрира изненадващ оптимизъм по този въпрос, след като чак сега погледна към отдавна набралата популярност алтернатива.

QR кодовете се използват за най-различни неща, като достъп до информация или канал за плащане на стоки или услуги. За да се възползва потребителят от тях, просто трябва да фокусира кода с камерата на телефона си, след което да се възползва от конкретното приложение на конкретния QR.

Услугата е популярна в Европа и Азия, но никога не е била особено масова в САЩ, пише TechCrunch. Навярно това е основната причина Apple да не са поглеждали към тази опция, тъй като американският пазар е основен за тях.

Възможно е усилията на технологичната компания да навлезе на китайския пазар да са провокирали пристъпването към QR кодовете, тъй като в Азия този модел е крайно популярен. Китайските компании масово използват QR, за да рекламират в метрото, да продават стоки или приложения, които могат да бъдат изтеглени чрез кода.   

В Китай е особено популярна услугата на  онлайн търговеца Alibaba, която позволява на потребителите да се разплащат посредством Alipay чрез точки за плащане под формата на QR код.

Приложението на Tencent на име WeChat също предлага тази опция, което е сериозен атестат, тъй като двете услуги имат над 500 млн. потребители.

Защо все пак Apple погледнаха към QR кодовете?

Официално от компанията съобщават, че „се придържат към най-новите технологични трендове, за да добавят нови възможности за потребителите и разработчиците“. Реалността е обаче, че нововъведението едва ли ще има какъвто и да е било принос за бизнеса на Apple по света.

Потребителите на WeChat и Alipay в Китай ще продължат да използват познатите им приложения, за да сканират QR кодовете. Същото важи и за Индия, Япония и другите страни в Азия, където тези кодове са популярни.

Google разрешава да се таксуват потребители за ad blockerGoogle ще позволи на издателите да отправят запитване към потребителите, използващи ad blocker (програма, ограничаваща рекламните съобщения в интернет), изискващо или напълно да разрешат визуализирането на рекламните послания, или в противен случай да платят за достъп до съдържание без реклами.

Най-правдоподобният аргумент защо Apple прави това е предоставянето на нова маркетингова платформа на брандове и компании или ново поле за действие на софтуерни разработчици.

В страните, където QR кодовете не са популярни, компаниите и разработчиците ще трябва първо да обяснят на населението какви са ползите от всичко това, преди да започнат да се възползват от новата функция на iPhone. Това изглежда прекалено сложно, в сравнение с използването на вече познатите канали.

NFC (разплащане чрез доближаване на устройството до точка за плащане) технологиите вече се използват из доста страни, като някои хора реално използват QR код. Тази опция вече съществува в приложения, като Messenger, Snapchat и др. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg