Американските гиганти AT&T и Verizon са последните компании, които изтеглиха средствата си за реклама от мрежата на Google. Причина за това е, че Google не прави достатъчно, за да предотврати визуализирането на реклами редом до неподходящо съдържание, като например клипове, призоваващи към тероризъм и т.н.

Двата телекомуникационни конгломерата излязоха с официално съобщение, че прекратяват рекламирането чрез визуални послания в YouTube и Google, докато не бъдат уверени, че техните банери няма да се появяват редом до клипове с неподходящо съдържание.

Скандалът около рекламните канали на технологичния гигант се разрази миналата седмица след вестникарско разследване. Според публикацията, инструментите на Google за таргетиране на рекламните послания не работят ефективно.

В резултат на това, редица реклами на корпорации - и дори тези на британското правителство, се визуализират редом до клипове, като речи на бившия лидер на Ку-клукс-клан, призиви на терористични организации и прочее.

В отговор на обвиненията, от Google обещаха да дадат на брандовете повече контрол над техните реклами, така че лесно да се избягва повтарянето на подобен казус.

"Не коментираме индивидуални клиенти, но както обявихме, вече сме започнали обширен преглед на рекламните ни политики и поехме публично анганжимент да направим промени, които да дават повече контрол на рекламодателите къде да се появяват техните реклами“, казва говорителят на Google, цитиран от Techcrunch.com.

Бойкотът на AT&T и Verizon може да намали сериозно приходите от реклама на технологичния гигант. Според данните на Kantar Media, цитирани от Bloomberg, Verizon и AT&T са съответно третият и четвъртият най-голям рекламодател в САЩ. Само AT&T е разполагала с бюджет за реклама от 941.9 млн. долара през миналата година.

Сред компаниите, бойкотиращи Google, освен британското правителство, са Havas SA, Sainbury's, Toyota Motor, Volkswagen, GlaxoSmithKline, The British Broadcasting Corporation и изданието The Guardian.