На автосалона във Франкфурт компанията Bosch показа много интересни технологии.

Главната идея е преходът към напълно автоматизирани автомобили, но към нея Bosch се придвижва поетапно. Настоящето и близкото бъдеще – това са системи за автоматично паркиране и системи, които могат да наблюдават околната среда, за да откриват свободни места за паркиране.
В автомобилите в близко време ще се появят все повече системи, които ще облекчат придвижването, т.е. ще се повиши комфортът на шофьорите.

За да се опрости търсенето на свободно място, автомобилите ще бъдат снабдени с ултразвукови датчици. Те ще улавят свободните места по пътя и ще предават тази информация в облачна услуга Bosch AutomotiveCloudSuite.

Компанията планира да снабди тази услуга и с функция за автоматично плащане за паркиране.

За местата, където собственикът на колата редовно паркира, например в гаража край дома или в подземие, Bosch предлага системата „асистент за автоматично паркиране“ -

Home Zone. Тя ще управлява возилото, дори когато шофьорът е извън нея.

За активацията на този помощник ще е необходимо шофьорът само веднъж да паркира, включвайки системата. Електрониката ще запомни траекторията на движение и следващия път ще я изпълни по конец.

Друга интересна система – облачна услуга за контрол на пътната обстановка, която позволява на автономния автомобил да проследява промените в състоянието на пътното платно.

Източник на информация в дадения случай ще бъдат датчици.

В Bosch отделят внимание и на ефективността на работното място на водителя. Германските инженери са решили да понижат натоварването върху шофьора, което оказва изобилието от бутони и множество дисплеи.

В новата разработка специалистите обединяват таблото и дисплея. Така се получава обединено устройство, което се контролира от единен блок на управление – ALU.

Компанията предвижда занапред да има автомобили с автономно управление. В момента Bosch си сътрудничи с Daimler в областта на внедряването на системи, осигуряващи пълното автоматизирано движение дори в градска среда, без участието на шофьор.


Целта на сътрудничеството е да се разработи и постави началото на производство на пътнически транспортни средства с автономно управление. Първите готови продукти ще се появят по пътищата в началото на 20-те години на 21 в.