Европейската комисия (ЕК) публикува доклад, според който броят на тийнейджърите с ниска грамотност в Европейския съюз се увеличава, сочи изследване на EU Observer.

През 2006 г., почти една четвърт от учениците на 15-годишна възраст (24.1%) са имали "слаби резултати при четене", като момчетата са се представили почти два пъти по-зле (30.4%) от момичетата (17.6%).

На последно място в класацията са Румъния и България, където над половината от 15-годишните са се представили слабо при четене и разбиране на написан текст.

Следват Гърция, Италия и Испания, където такива проблеми имат около една четвърт от децата. Това е реален проблем, защото грамотността е едно от основните изисквания за обучението през целия живот, подчертава комисарят по образованието Ян Фигел.

Брюксел настоява националните правителства бързо да предприемат мерки за подобряване на резултатите.

Лидерите на Съюза се договориха, че до 2010 г. най-малко 85% от 22-годишните трябва да са завършили средно образование.

През 2007 г., средната цифра за ЕС е била малко над 78%, като най-добре са се представили Полша, Чехия и Словения, а най-зле – Малта и Португалия.

Източник: БГНЕС, снимка: БГНЕС