Заложено е в човешката природа и го търсим всеки ден. Предлага ли го компанията, в която работите?

Какво общо имат успешни компании, като Zappos, Pandora, Glassdoor и Menlo Innovations? Според обширното изследване на Worldblu, те дават на своите служители нови условия на работа.

Дайте на хората това, което искат - Свобода

Едно време йерархията и принципът „прави това, което ти се казва“, вършеха работа. Тела изпълняваха опростени и повтарящи се задачи в поточна линия, нуждаейки се от постоянни заповеди и упътвания.

Съвременният талант иска плоска структура, която му позволява да бъде свободен, така че да може да взаимодейства, да участва, да иноваторства и да се самоорганизира.

Изследването на Worldblu сочи, че организации, които стимулират свободната воля, създават културна среда, в която всеки, независимо от поста и титлата си, има право на избор и носи отговорност, упражнявайки своите лидерски умения.

Компаниите, които стимулират принципа на обратната пирамида на свободата, автономията и демократичността, показват повече продуктивност.

Не, не и думата с „П“!

Да, прозрачността е новото нормално. Управителите, които крият информация, трябва да се адаптират. Колкото повече информация пазят за себе си, толкова по-малко информирани са служителите, което ги поставя в губеща позиция, когато трябва да се вземат по-добри решения.

Какво се има предвид под „прозрачност“?

В съвременните работни условия и култура информацията трябва да се движи свободно между управители и служители.

Не може последните да бъдат иновативни и да функционират на желаното ниво и с оптимална скорост, когато нямат достъп до релевантна, навременна и валидна информация.