Робърт Липмън от адвокатска къща Lipman & Plesur наскоро изнесе реч, в която обобщи десетте причини, поради които най-често се завеждат дела срещу работодатели. А Липмън е добре запознат с тези неща – неговата фирма успешно осъди някои от най-големите предприятия в Лонг Айлънд, по обвинения на служители, твърдящи, че фирмите не са били коректни в плащането. Сред клиентите на Липмън има и работодатели, които той съветва какво да правят, за да не бъдат заплашени от съдебни дела.

От неговата практика може да се заключи, че десетте причини, заради които служителите най-често съдят фирмите си са следните:

1. Не им се изплащат всички заработени часове (в това число споразумения като нощни смени, допълнителен труд и т. н.)

2. Когато служители се оплачат по даден проблем на HR, не се прави нищо за това той да бъде решен, срещат грубо отношение и в общи линии им се казва да си гледат работата. В резултат на това, те се обръщат към адвокат.

3. Шефовете се държат като робовладелци или като арогантни и властни родители.

4. Условия в договора на даден работник не позволяват той да бъде уволнен, но компанията въпреки това го прави.

5. Налагат се финансови санкции за грешки на служителите.

6. Никой не обучава новите кадри.

7. Често няколко работници от една и съща и фирма се свързват с Липмън по един и същ проблем, и се оказва, че дори не се познават, т.е. Оказва се, че недоволните служители в дадена фирма са много, а в такъв случай те се съюзяват и обвиненията им имат потенциал да придобият по-голяма сила в съда, независимо дали са основателни или не.

8. Служителите се обръщат към шефовете, те им казват, че са прави и нещата остават до там.

9. На служителите се налагат наказания, ако се оплачат или изразят недоволство по даден въпрос.

10. Повишения, понижения или предупреждения се раздават, без да бъдат подкрепени от никакви обяснения и факти.