Компанията Qloo, която се занимава с анализ на вкусовете и предпочитанията на хората по света чрез свой изкуствен интелект, набра финансиране в размер на 6.5 млн. долара от AXA Strategic Ventures и Елтън Джон. И да – става дума именно за музикалната легенда Елтън Джон.

Реално обаче, той не е първата знаменитост, която подкрепя стартъпа. Леонардо ДиКаприо и основателят на Starwood Hotels Бари Стернлихт също вложиха в предходен рунд за набиране на инвестиции от базираната в Ню Йорк компания. През миналата година Qloo успя да набере 4.5 млн. долара, пише TechCrunch.

Qloo оперира с публични източници на информация в опит да разбере различните предпочитания на потребителите в категории, като музика, филми, TV, книги, подкастове, потребителски стоки, мода, хранене и пътуване. Компанията има и приложение, което всеки може да изтегли и да разбере какви неща съответстват на вкуса му.

Целта е тези данни да бъдат продавани на различни видове бизнеси. Така например, Qloo може да се окаже полезен с данни за предпочитанията на привържениците на два враждуващи спортни отбора.

Така, когато директният сблъсък помежду им стане предмет на телевизионно предаване, рекламодателите ще могат да изготвят точните рекламни послания, които да пуснат на полувремето на двубоя, така че да привлекат вниманието на феновете и на двата отбора.

Компанията твърди, че има над 750 мрлд. подобни сценария и корелации, изготвени на база данните, събрани чрез платформата й.

„Развълнувани сме относно потенциала на изкуствения интелект на Qloo”, казва сър Елтън Джон в изявление.

„Това може да бъде мощен инструмент за Rocket Entertainment (музикалната компания на Елтън Джон)“, казва музикалната легенда.

„Смятаме, че Qloo може да бъде движеща сила за цялата развлекателна индустрия в близките години“, добавя музикантът.