Facebook се присъедини в надпреварата за Индия и нейните близо 1 млрд. души, които все още не използват интернет. Социалната мрежа излезе на сцената, планирайки да инсталира точки за евтин Wi-Fi интернет в страната.

Facebook иска да постави 20 хил. точки за Wi-Fi в партньорство с местния мобилен оператор Bharti Airtel, пише CNN.

Социалната мрежа има вече около 700 точки за интернет в четири щата на Индия, където пробва в рамките на 2 години да предлага връзка със световната мрежа чрез еднодневни, едноседмични и едномесечни пакети, струващи по около 0.15 долара на ден.

С това, че иска заплащане за услугата, Facebook предприема различен подход от Google, които предложиха да инсталират точки за безплатен Wi-Fi на 100 индийски железопътни гари.

Паралелно с всичко това, индийското правителство планира да осигури безплатен Wi-Fi в 1000 села в страната.

Въпреки усилията на Facebook, услугите все пак може и да не са по джоба на всички в страната, тъй като средният доход възлиза на 160 долара месечно.

Това е вторият опит на Facebook да разпространи интернет сред индийците.

Първият бе чрез програма, наречена Free Basics, която бе блокирана от индийските власти, тъй като интернет активисти в страната настояваха, че програмата нарушава правилата за неутралност на интернет, която забранява на компании да фаворитизират дадени сайтове или приложения чрез своите мрежи.

Индия е петата страна, която ще се възползва от Wi-Fi точките на Facebook - след Кения, Танзания, Нигерия и Индонезия.

400 млн. души в Индия ползват интернет от общо 1.3 млрд. души население. Това е и основната причина най-големите технологични компании в света да се състезават за вниманието на следващия 1 млрд. души, които ще бъдат онлайн, рано или късно.