Социалната мрежа Facebook Inc ще създава собствени телевизионни сериали.

Компанията вече води разговори с холивудски студия, като се очаква появата на първия телевизионен продукт още това лято, предава Wall Street Journal, цитирани от Reuters.

От Facebook са посочили по време на срещите си с представители на холивудски агенции, че могат да отделят бюджет в размер на 3 млрд. долара на епизод, пише изданието, позовавайки се на свои източници, близки до ситуацията.

Социалната мрежа се цели в аудиторията на възраст от 13 до 34 години, с фокус върху 17-30-годишните зрители.

Компанията вече е подготвила сериала „Непознати” (Strangers) – драма, посветена на взаимоотношенията, и шоу програмата със състезателен привкус Last State Standing.

Facebook не са коментирали появилата се информация на WSJ.

Социалната мрежа планира да пуска нови епизоди от сериалите си по традиционния начин, а не подобно на Netflix и Amazon, които пускат цели сезони наведнъж.

Компанията има намерението да споделя данни относно зрителите си с Холивуд, пише WSJ.

Паралелно с това, Apple назначиха президентите на Sony Pictures Television Джейми Ерлихт и Зак ван Амбърг в началото на настоящия месец.

Двамата ще оглавят усилията на технологичната компания в създаването на видео съдържание.

Apple стартираха своя преход към телевизионните предавания, след като пуснаха през миналата седмица риалити шоу на име Planet of the Apps.

В бъдеще компанията планира да адаптира сегментът Carpool Karaoke – част от предаването на комика Джеймс Кордън, излъчвано по CBS.

Адаптацията на Apple ще се завърти през идния месец август.