Facebook обяви нова услуга, която ще влезе в пряка конкуренция с YouTube.

В публикация в своя блог социалната мрежа обяви нов начин за гледане на клипове във Facebook, носещ името Watch.

При все че в последно време се говори, че социалната мрежа ще продуцира свои собствени предавания, Watch прилича по-скоро на платформата на Google за видеосподеляне YouTube, пише CNBC.

Новата услуга позволява на потребителите да откриват клипове по-лесно извън своя нюзфийд, като освен това те могат да създават и свой Watchlist с клипове в него.

Потребителите ще могат да следват видеа, публикувани от техните любими артисти, браднове или организации, подобно на системата на YouTube.

Първоначално новата услуга ще бъде достъпна до ограничен брой потребители и създатели на клипове в САЩ. Засега Facebook не съобщава някакви конкретни дати за пускане на Watch на масовия пазар.

По информация на TechCrunch, някои вече имат достъп до съдържанието на Watch.

Освен това Facebook ще дава 55% от приходите, идващи от реклами, на създателите на клипове специално за платформата на Марк Закърбърг.

Преди време оперативният директор на Facebook Шерил Сандбърг сподели пред CNBC, че компанията прави някои инвестиции в посока създаването на епизодично съдържание.