Още един проблем със системата за рекламиране се появи във Facebook, като този път са намесени пари.

В началото на тази седмица от социалната мрежа съобщиха, че предлагат връщане на пари поради бъг в системата, благодарение на който рекламодателите във Facebook са таксувани погрешно, когато потребителите са кликали на техни клипове.

Грешката е засегнала активността на потребителите, използващи социалната мрежа през браузъра на смартфоните си, вместо от приложението на компанията.

Проблемът е засегнал 0.04% от рекламните импресии, посочват от Facebook, цитирани от CNN.

„Независимо колко импресии са засегнати, приемаме всички бъгове сериозно и се извиняваме за причиненото неудобство”, посочват от компанията чрез пост в техния блог.

Източник, запознат с проблема, посочва, че възникналият бъг е довел до „надписване” на сметката на рекламодателите със средно по 10 долара през годината. Не е ясно колко рекламодатели са засегнати.

Това е поредният проблем, свързан със системата за рекламиране на Facebook.

“Към днешна дата направиха толкова много от техните разкрития около много от техните продукти, че човек започва да се пита има ли нещо, което не са прецакали”, казва Пол Верна, анализатор от eMarketer.

Сред проблемите, за които съобщава Facebook, попада объркване в изчисленията относно средната продължителност на времето, което потребителите гледат клипове в социалната мрежа. Освен това проблеми имаше и с данните за средното време, прекарано от потребителите в четене на статии, пуснати в платформата на социалната мрежа.

В резултат на тези проблеми Facebook разшири партньорството си с компании, които да помагат в разрешаването на възникнали въпроси около рекламирането в платформата.

Въпреки възникналите казуси продажбите на Facebook се представят отлично. През последното тримесечие компанията отчита рекордните 7.85 млрд. долара приходи от реклама. Това е ръст от над 50% спрямо същия период на миналата година.