Порталът Hotels.com анализира 148 млн. предложения и отзиви на клиенти за различни хотели по света и откри формулата на най-добрата почивка в хотел.

Напълно очаквано е, че гостите, които пристигат в хотел, ценят удачното местоположение и съотношението цена/качество. Повечето пътешественици, когато оставят отзиви за почивката си в един или друг хотел, споменават, че са им липсвали звукоизолация, басейн, безплатни предложения за закуска и достъп до Wi-Fi.

На базата на тези отзиви е съставена формулата на успеха. Тя изглежда по следния начин: C35 + F25 + B10 + D7 + P2 + ½H + Q + Br + S + W = идеалният хотел.

Да разгледаме сега подробно всеки един елемент: C = чистота в стаята, F = достъпност на персонала, B = комфортно легло, D = местоположение, P = съотношение цена/ качество, H = кафемашина в стаята, Q = тишина в стаята, S = басейн и W = безплатен Wi-Fi.

Водещият изследовател и психолог потребител д-р Симон Мур отбелязва, че формулата превъзходно отразява връзката между фактори като цена на нощувка и основни човешки потребности, които рядко се отчитат от ръководството на хотелите.

Психологическото усещане за дискомфорт превъзхожда положителните преимущества в хотелите, поради това не е никак удивително, че пътешествениците отделят повече внимание на такива основни принципи като чистота, а не толкова на разкошни басейни и изискани блюда, казва психологът.

Фактът, че дружелюбието на персонала е толкова важно за гостите, показва, че хората имат нужда от усмивка и спокойна обстановка по време на почивката си, допълва Мур.

По думите му това помага на хората да се чувстват желани гости и част от съобществото.

Специалисти и експерти по туризъм считат, че собствениците на хотели в бъдеще си струва да обръщат внимание на формулата на успеха, за да повишат гарантирано качеството на услугите, предава The Daily Mail.