Digital News Initiative на технологичния гигант Google вложи 805 хил. долара в британската новинарска агенция The Press Association, която се занимава с генериране на автоматични новини.

Парите ще послужат за създаването на Radar (Reporters And Data And Robots) – софтуер, който ще трябва да генерира по 30 хил. новинарски материала на местна тематика всеки месец, предава TechCrunch.

The Press Association подкрепя новинарския стартъп Urbs Media в начинанието за създаване на софтуер, който да превръща данни в гладко съдържание.

Хората, стоящи зад проекта, се надяват, че новият софтуер ще може да запълни дупките в световната журналистика, които не се радват на особено внимание от страна на конвенционалните медии.

Идеята е близка до модела на новинарската агенция The Associated Press, която използва в рамките на САЩ технология, засягаща финансовите новини и тези, свързани с по-нишови спортове. „Истински геймчейнджър (game-changer)” - така нарече новината за финансовата подкрепа от страна на Google главният редактор на Press Association Питър Клифтън.

По думите му, новата технология ще подпомогне локалните новини, които все повече изчезват, заедно с фалитите на малките локални вестници. Разбира се, преминаването към автоматични новини няма да може да мине без човешка намеса.

„Опитните журналисти ще са жизненоважни за процеса, но Radar ще ни позволи, благодарение на изкуствения интелект, да увеличим броя на локалните новини, което би било невъзможно да се направи ръчно”, обяснява Клифтън.

Хората ще се занимават с редакцията на материалите, за да се избегне публикуването на некоректна информация от изкуствения интелект.

Това е особено важно в ерата на така наречените „фалшиви новини” - етикет, който често се използва във всякакви политически и икономически схватки и манипулации.

Ще изместят ли роботите журналистите или просто ще подпомагат работата им? Навярно бъдещето крие по малко и от двете.

И все пак, за ваша информация - този текст беше създаден от човек.