Google ще позволи на издателите да отправят запитване към потребителите, използващи ad blocker (програма, ограничаваща рекламните съобщения в интернет), изискващо или напълно да разрешат визуализирането на рекламните послания, или в противен случай да платят за достъп до съдържание без реклами.

Начинанието, носещо името Funding Choise, ще стартира първоначално в Северна Америка, Великобритания, Германия, Австралия и Нова Зеландия, посочват от Google в своя блог, предава BBC.

Google също така разработва собствен ad blocker, който ще функционира в рамките на техния браузър Chrome. Целта е програмата да блокира реклами, които не отговарят на стандартите на компанията.

Приложенията за блокиране на реклами са проектирани така, че да защитават потребителите от натрапчиви реклами в интернет, които забавят скоростта на браузърите и събират лични данни.

Ad blocker приложенията отнемат голяма част от приходите на издателите, коментира Сридхар Рамасуами, вицепрезидент в Google по въпросите, свързани с реклама и търговия.

„Вярваме, че тези промени ще осигурят на всички създатели на съдържание - големи и малки, възможността да имат устойчив начин да финансират работата си чрез онлайн рекламиране”, казва той.

Google са част от организацията Coalition for Better Ads - група, която включва още News Corp, Facebook и Unilever, като целта е да се „подобри потребителското изживяване” от онлайн рекламирането.

Данни на Internet Advertising Bureau сочат, че 22% от възрастните във Великобритания използват приложения за блокиране на рекламите. Смята се, че повече от 100 млн. потребители по света също разчитат на ad blocker програми.